کد خبر: ۱۱۴۷۹۸
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲

برنامه مدیرعامل بانک مسکن برای کاهش ۳۰ درصدی قیمت ساخت

برنامه مدیرعامل بانک مسکن برای کاهش ۳۰ درصدی قیمت ساخت

مدیرعامل بانک مسکن از برنامه کاهش ۳۰ درصدی قیمت ساخت در سال آینده و از طریق با ایجاد چرخه اعتباری بین تمامی دست‌اندرکاران مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ابوالقاسم رحیمی انارکی با اشاره به برنامه بانک مسکن برای افزایش قدرت خرید مردم به ایسنا گفت: افزایش قدرت خرید تنها با افزایش سقف تسهیلات اتفاق نمی‌افتد بلکه از طریق کاهش قیمت تمام شده، قدرت خرید مردم را باید افزایش داد. 

وی افزود: برآنیم با ایجاد چرخه اعتباری بین تمامی دست‌اندرکاران شامل کارخانه‌دار، بنک‌دار، انبوه‌سازان و ...، ساخت مسکن قیمت تمام شده را کاهش دهیم و این گروه ها چون در ابتدا پول نقد نداده اند می‌توانند نرخ را کاهش دهند. چون افرادی که نقدی کار می‌کنند تخفیف نمی‌دهند. 

این مقام مسئول اعلام کرد: درصورت طراحی درست این چرخه، قیمت تمام‌شده ساخت مسکن می‌تواند تا ۳۰ درصد کاهش یابد. این موضوع به قیمت فروش مسکن منتقل می شود و طبیعتا اگر سازنده بتواند ساختمان را ارزان‌تر بسازد ترجیح می‌دهد آن را ارزان‌تر بفروشد ولی مشتری بیشتری داشته و آن را زودتر تبدیل به پول کند. 

رحیمی انارکی گفت:بخش اول این کار با بنیاد مسکن تا قبل از پایان سال و در نهایت زنجیره کامل تامین مالی در سه ماه دوم سال آینده اجرایی می‌شود که کاهش قیمت ساخت واحدهای مسکونی را در پی دارد. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ