کد خبر: ۱۱۴۸۰۰
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲

وظیفه خودروسازان در مورد تحویل خودروهای کم تیراژ
وزیر صنعت خبر داد:

وظیفه خودروسازان در مورد تحویل خودروهای کم تیراژ

وزیر صنعت گفت: خط تولید برخی خودروهای کم تیراژ و دارای قطعات وارداتی متوقف بوده و خودروسازان موظفند محصولی جایگزین متناسب با خودروی پیش فروش شده به مشتری تحویل دهند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا رحمانی با اشاره به تصمیمات متخذه برای ساماندهی مشکلات بازار خودرو به خانه ملت گفت: خودروسازان موظف‌اند به تعهدات خودروهایی که به صورت قطعی پیش‌فروش شده‌ ، عینا عمل کنند و تردیدی در این مطلب وجود ندارد.

وی افزود: خط تولید برخی خودروهای کم تیراژ و دارای قطعات وارداتی ، پس از تحریم‌ متوقف شده که تعداد این خودروها بسیار کم است اما برای حل این مشکل خودروسازان موظف شدند براساس اصل مشتری‌مداری، محصولی جایگزین متناسب با خودروی پیش فروش شده به مشتری تحویل دهند. در غیر این صورت مبالغ دریافتی براساس قیمت خودروها به روز می شود و با پرداخت سود و جریمه، رضایت مشتریان را به دست آورند.

این وزیر درباره برخی اخبار مبنی بر اینکه مردم می‌توانند با مراجعه به خودروسازان پول را دریافت کنند، گفت: این مطلب در رابطه با خودروهای کم تیراژ است و ربطی به خودروهای تولید داخل ندارد.

رحمانی ادامه داد: حداقل 80 درصد تولید خودروسازان برای عمل به تعهدات و 20 درصد دیگر نیز برای فروش نقدی در بازار است. اگر تعداد خودورهای پیش‌فروش شده‌ای که تاکنون به مشتریان تحویل داده نشده زیاد باشد، سهم این خودروها برای فروش نقدی صفر می‌شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ