کد خبر: ۱۱۴۸۰۲
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲

حذف ۴ هزار صفر هم بی اثر و منجر افزایش قدرت خرید نمی شود
کارشناس اقتصادی:

حذف ۴ هزار صفر هم بی اثر و منجر افزایش قدرت خرید نمی شود

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به عدم تاثیر حذف صفر بر تورم و قدرت خرید مردم گفت: پول قدرتمند منجر به افزایش واردات می‌شود که در شرایط فعلی باید به دنبال صادرات بیشتر باشیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علیرضا عبدالله زاده به اقتصادآنلاین گفت: از نظر منطق با حذف 4 صفر از واحد پولی اتفاق خاصی نمی‌افتد و تنها برخی محاسبات اندکی آسان‌تر می‌شود. برخی فکر می‌کنند ارزش پول ملی بیش از اندازه مهم است در این صورت اگر یک دلار شود یک تومان، راضی کننده است.

وی با تاکید براینکه در اقتصاد مبنای قدرت خرید پول است، ادامه داد: حذف 4 هزار صفر هم نمی‌تواند آن را تغییر دهد زیرا در محاسبه قدرت خرید پول در صورت و مخرج اعدادی قرار می‌گیرند که حتی اگر صفرهای آن هم حذف شوند تغییری در عدد به دست آمده ایجاد نمی‌کند.ممکن است بانک مرکزی بخواهد از این طریق پول‌های تقلبی را از بازار جمع کند که کار مفیدی است.

عبدالله زاده با بیان اینکه متاسفانه جامعه تصور درستی از پول و نقش آن در اقتصاد ندارد،گفت: آن‌ها پول قدرتمند را برای اقتصاد مفید می‌دانند اما مسئله این است که پول قدرتمند واردات را افزایش داده و صادرات را کاهش می‌دهد که در وضعیت فعلی باید به دنبال افزایش صادرات باشیم که افزایش نرخ ارز هم به این موضوع کمک می‌کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ