کد خبر: ۱۱۴۸۱۱
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲

نارضایتی وزیر اقتصاد از واگذاری ها و بنگاه‌هایی که برازنده دولت نیستند

نارضایتی وزیر اقتصاد از واگذاری ها و بنگاه‌هایی که برازنده دولت نیستند

وزیر اقتصاد با تاکید بر لزوم انجام بررسی موشکافانه و آسیب‌شناسی از خصوصی‌سازی‌های انجام شده گفت: بسیاری از واحدها و بنگاه‌ها برازنده دولت نیستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند با انتقاد از واگذاری‌ها، بررسی موشکافانه از خصوصی‌سازی‌های را برای استمرار مسیر واگذاری بنگاه‌های دولتی اجتناب‌ناپذیر دانست و ارزیابی اقدامات پیشین را در تدوین مسیر راه آینده ضروری خواند.

وی واگذاری با مکانیزم ایجاد شرکت‌های تعاونی سهامی عام فراگیر، واگذاری مدیریت و اجاره به شرط تملیک با استفاده از ظرفیت اصل 44 قانون اساسی را از جمله پیشنهاداتی دانست که در مدل‌های مختلف از سوی کارشناسان مطرح می‌شود.

این وزیر از شرکت‌های تعاونی سهامی عام فراگیر به‌عنوان یک نهاد غیردولتی اما منبعث از پایگاه خصوصی نام برد و افزود: این نهاد، زمینه‌ساز افزایش مشارکت قشرهای مختلف جامعه می‌شود و می‌تواند ضمن تقویت انجمن‌های صنفی به ماندگاری و پایداری این حوزه نیز کمک کند.

دژپسند ادامه داد: در سال‌های اخیر واگذاری برخی شرکت‌ها و بنگاه‌ها با وجود لحاظ تمامی فرآیندهای قانونی به دلیل شروط گذاشته شده با چالش‌هایی روبه‌رو شد و در ادامه در برخی از آنها بحران‌های کارگری پدید آمد.

وی با تاکید بر اینکه دولتی بودن بسیاری از واحدها و بنگاه‌ها برازنده دولت نیست، خاطرنشان کرد: ضمن تسریع در خصوصی‌سازی این بنگاه‌ها، اهداف تعیین شده در خصوصی‌سازی باید با حداکثر اثربخشی، حداقل حاشیه‌ها را ایجاد کند.

دژپسند دستور داد: ضمن اخذ نظرات و پیشنهادات اعضای هیأت واگذاری، جهت اتخاذ تصمیمات مناسب در خصوص افزایش اثربخشی واگذاری‌ها، جلسه آتی هیأت دو هفته آینده برگزار شود.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ