کد خبر: ۱۱۴۸۱۶
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲

رأی دیوان عدالت برای واریز ۶۳۴میلیارد تومان به صندوق ذخیره فرهنگیان

رأی دیوان عدالت برای واریز ۶۳۴میلیارد تومان به صندوق ذخیره فرهنگیان

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از رأی دیوان عدالت اداری به‌نفع معلمان برای واریز سهم۶۳۴میلیارد تومانی دولت به صندوق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی نیکدل با ابراز اینکه امانت‌دار معلمان هستیم و باید در شرایط مختلف سرمایه آنها را حفظ کنیم به تسنیم گفت: مهمترین ذی‌نفعان، صندوق فرهنگیان هستند و هرچه بیشتر در جریان تصمیم‌گیری‌ها قرار بگیرند به‌نفع صندوق بوده و باید شفافیت ایجاد شود. 

وی افزود: هر ماه از حقوق معلم کسر می‌شود و معادل آن را دولت باید در بودجه سالیانه در نظر بگیرد . تا پایان برنامه چهارم دولت تمام سهم خود را لحاظ کرد ولی در سال‌های اخیر به جای 5 درصد 1.2 درصد از حقوق معلمان کسر شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه سهم دولت حذف شد . از سال 76 برای سایر کارکنان دولت 2.5 درصد از حقوق آنها و 2.5 درصد از سهم دولت کسر و هر ماه به حساب پس‌انداز آنها واریز می‌شود. اما گفتند معلمان صندوق دارند و برای آنها مبلغی در نظر نگرفتند در حالی که برخی معلمان اصلاً عضو صندوق ذخیره نیستند به همین دلیل از مدیران استانی خواسته شد کار تبلیغاتی انجام داده که تمام معلمان عضو صندوق شوند تا به ضرر آنها نشود.

نیکدل گفت: برای پیگیری سهم دولت به‌دستور فانی به دیوان عدالت اداری شکایت کردند اما رد شد. چون می‌گفتند صندوق دولتی است اما بنابر اعلام کارشناسان، صندوق دولتی نیست و 30 تیر 97 با کمک نمایندگان مجلس و امضا و طومار معلمان و تعامل با مجلس و دیوان، رأی دولتی بودن صندوق منتفی شد و 15 دی از دیوان رأی اخذ و دولت و سازمان برنامه موظف به پرداخت دیون برنامه پنجم شدند. 

وی افزود: این دیون به حساب معلمانی که بازنشسته شده‌اند واریز خواهد شد و به حساب معلمان شاغل نیز واریز می‌شود. معلمانی که بازنشسته می‌شوند می‌توانند همچنان در صندوق بمانند .

نیکدل با بیان اینکه 305 میلیارد تومان بابت معوقات سال‌های 90 تا 92 در نظر گرفته شده که به‌تدریج داده می‌شود و بخشی هم پرداخت‌شده  گفت: از این 305 میلیارد تومان حدود 180 میلیارد تومان مربوط به برنامه پنجم توسعه بوده و به‌این‌ ترتیب از 800 میلیارد تومان معوقات دولت، 634 میلیارد تومان باقی‌مانده که باید به استناد به رأی دیوان عدالت از دولت مطالبه کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ