کد خبر: ۱۱۴۸۲۱
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲

گزارش مرکز آمار از جزئیات تورم ۳۹ درصدی ماه گذشته

گزارش مرکز آمار از جزئیات تورم ۳۹ درصدی ماه گذشته

طبق گزارش مرکز آمار، روند صعودی تورم ادامه دار شده و این متغیر مهم طی ماه گذشته به ۳۹.۶ درصدی رسیده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرکز آمار اعلام کرد تورم ماهانه دو درصد، سالانه ۲۰.۶ درصد و نقطه‌ به نقطه ۳۹.۶ درصد بوده که حاکی از ادامه روند افزایشی تورم است. به طوری که تورم نقطه به نقطه ۲.۲ درصد و سالانه ۲.۶ درصد رشد داشته است. در عین حال تورم در گروه خوراکی‌، آشامیدنی‌ها و دخانیات با افزایش ۲.۸ درصدی به ۵۷.۸ درصد و در گروه کالاهای غیرخوراکی با رشد ۱.۶ درصدی به ۳۲.۴ درصد رسیده است. 

در بخش خوراکی‌، آشامیدنی‌ها و دخانیات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به آذرماه مربوط به گروه گوشت‌ها است و برای گوشت قرمز و سفید تورم ۹.۸ درصد، ماهی‌ها و صدفداران ۳.۲ درصد و گوشت قرمز و ماکیان تا ۱۰.۸ درصد نسبت به آذرماه رشد دارد و در مجموع تورم در این کالاها نسبت به دی‌ماه سال گذشته به ترتیب ۷۶.۵ درصد، ۸۲.۵ درصد و ۷۵.۶ درصد ثبت شده است. 

در گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات نیز گروه هتل و رستوران، مبلمان، لوازم خانگی و نگهداری آنها، پوشاک و کفش، بهداشت و درمان بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه گذشته داشته است. 

همچنین در بین کالاها، دخانیات هرچند که تورم ماهانه آن ۳- گزارش شده  ولی همچنان دخانیات در بین گروه کالا و خدمات با ۱۳۷.۹ درصد بیشترین میزان تورم را دارد. 

تغییرات شاخص قیمت کالا و خدمات در دی ماه

انتهای خبر


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ