کد خبر: ۱۱۴۸۳۶
۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۳

کانال مالی ویژه ایران و سوئیس برای صادرات دارو آماده شد
رئیس اتاق بازرگانی ایران و سوئیس:

کانال مالی ویژه ایران و سوئیس برای صادرات دارو آماده شد

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئیس گفت: کانال مالی سوئیس برای صادرات دارو آماده راه‌اندازی و ویژگی‌های عملیاتی آن اعلام شده اما فعلاً منتظر ورود پول ایران است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایبِنا، شریف نظام مافی گفت: کانال مالی سوئیس آماده راه‌اندازی شده و ویژگی‌های عملیاتی آن اعلام شده اما فعلاً منتظر ورود پول ایران است.در حال حاضر پولی متعلق به ایران در اروپا وجود ندارد و بیشتر پول‌ها در کشورهای واردکننده نفت یعنی هند، عراق، چین و کره جنوبی است.

وی افزود: در صورت ورود پول نفت ایران از آسیا به اروپا، کانال مالی سوئیس بلافاصله آغاز به کار خواهد کرد. در دوره قبلی تحریم‌ها زمانی که سوئیس قصد داشت کانال مالی مشابهی راه‌اندازی کند به بانک‌هایی که مجوز انتقال پول ایران را دریافت کرده بودند، ۲۴ ساعت فرصت داده شد تا پول‌های این کشور را از ژاپن به سوئیس منتقل کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در دوره قبل وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز لازم را صادر کرده بود و اکنون نیز انتقال پول نیازمند مجوز آمریکاست، موضوعی که طی ماه‌های گذشته محور مذاکرات دولت سوئیس با دولت آمریکا بوده است.هنوز زمان مشخصی برای عملیاتی شدن سازوکار مالی سوئیس اعلام نشده اما همه چیز منتظر ورود پول از سوی ایران است.

نظام مافی گفت: دولت سوئیس بانک عامل را تعیین کرده اما هنوز به طور رسمی نام آن را اعلام نکرده است. یکی از دو بانک هریتیج و بی‌سی‌پی وظیفه مدیریت نقل و انتقال پول را به عهده خواهد داشت البته احتمالاً بی‌سی‌پی از سوی دولت سوئیس برای این کار تعیین شده است.این بانک با بانک‌های ترکیه در ارتباط است و می‌تواند پولی که ترکیه بابت خرید نفت به ایران بدهکار است را به سوئیس منتقل کند.فعالیت کانال مالی سوئیس فعلاً برای صادرات دارو به ایران استفاده خواهد شد و در مرحله بعد صادرات غله را نیز در بر خواهد گرفت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ