کد خبر: ۱۱۴۸۴۲
۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳

خبر خوش برای قطعه سازان با درخواست وزیر برای اصلاح قیمت ها

خبر خوش برای قطعه سازان با درخواست وزیر برای اصلاح قیمت ها

در پی تغییر روش محاسبه قیمت خودرو و اعلام نرخ های جدید، وزیر صنعت از خودروسازان خواسته نسبت به اصلاح قیمت قطعات و قراردادها اقدام کنند که با آمادگی ایران خودرو و درخواست فرصت سایپا همراه شده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای اقتصاد، در جلسه‌ای اخیر مسوولان وزارت صنعت با مدیران عامل ایران خودرو و سایپا و قطعه‌سازان، توافقاتی بر سر اصلاح قیمت قطعات حاصل شده است.

به گفته یک منبع آگاه ، رضا رحمانی در این جلسه از خودروسازان خواسته با توجه به اعمال سیاست قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه بازار، نسبت به اصلاح قیمت قطعات و به‌روز کردن قرارداد با قطعه‌سازان اقدام کنند.

در واکنش به این خواسته وزیر، هاشم یکه‌زارع مدیرعامل ایران خودرو نسبت به تعدیل قیمت قطعات اعلام آمادگی کرد و به قطعه‌سازان قول داد ظرف دو هفته قراردادهای ایران خودرو با قطعه‌سازان را اصلاح و قیمت قطعات را به‌روز کند.

مدیرعامل جدید سایپا نیز تاریخ دقیقی برای اصلاح قیمت قطعات ارائه نکرده و زمان خواسته است.

براساس این گزارش، پروژه اصلاح قیمت قطعات از آن جهت کلید خورده که دولت در نهایت سیاست سرکوب قیمت را لغو و قیمت‌گذاری در حاشیه بازار را جایگزین آن کرد. تا پیش از این، خودروسازان با استناد به واقعی نبودن قیمت محصولات‌شان، وقعی به تعدیل قیمت قطعات نمی‌گذاشتند اما حال که سیاست قیمت‌گذاری در حاشیه بازار اعمال شده، تعدیل قیمت قطعات نیز در دستور کار قرار گرفته است.

انتظار می‌رود با به‌روز شدن قیمت قطعات و تزریق نقدینگی به زنجیره خودروسازی، تیراژ تا حدی افزایش یافته عرضه خودرو به بازار تسریع شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ