کد خبر: ۱۱۴۸۵۴
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳

احتمال لغو نشست ضد ایرانی در لهستان قوت گرفت
روزنامه وال استریت ژورنال:

احتمال لغو نشست ضد ایرانی در لهستان قوت گرفت

در پی انصراف بسیاری از کشورها از حضور در نشست دو روزه ورشو، برخی دیپلمات‌های اروپایی گمان می‌کنند ممکن است وزیر خارجه آمریکا این نشست ضد ایرانی را لغو کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد احتمال دارد به دلیل افزایش انتقادات و مخالفت برخی دیپلمات‌های اروپایی ، نشست دو روزه ورشو که قرار است با موضوع صلح و امنیت در خاورمیانه و با تمرکز بر ایران لغو شود.

جاناتان کوهن نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل متحد هم در واکنش به انصراف شماری از کشورها از اظهارات پامپئو عقب‌نشینی کرد و گفت:قرار نیست نشست ورشو به محلی برای بدنام کردن ایران بدل شود بلکه صرفا به چالش‌های پیش روی غرب آسیا می‌پردازد.

براساس این گزارش، درپی اعلام برگزاری این نشست، ایران به شدت از لهستان انتقاد و آن را اقدامی خصمانه توصیف کرد. ورشو در روزهای گذشته تلاش کرد تا از تصویر ضدایرانی این نشست بکاهد.

واسیلی نبنزیا نماینده روسیه از اینکه ایران به نفرانس ورشو دعوت نشده انتقاد کرد و گفت: تلاش برای تشکیل ائتلاف علیه ایران ساده‌انگارانه و غیرسازنده است. 

وزارت خارجه لهستان از وزرای خارجه اتحادیه اروپا خواسته در کنفرانس ورشو شرکت کنند اما دیپلمات‌های اروپایی گمان می‌کنند که ممکن است به واسطه میزان مشارکت اندک کشورها یا حضور آن‌ها با مقام‌های رده پایین، پامپئو در دقیقه ۹۰ این نشست را لغو کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ