کد خبر: ۱۱۴۸۶۱
۰:۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۶

عرضه اولیه 3 شرکت و آخرین وضعیت
در گفت وگوی بورس پرس با مدیر پذیرش بورس اعلام شد:

عرضه اولیه 3 شرکت و آخرین وضعیت"نوری"و شائبه تعویق عرضه "افق"

مدیر پذیرش بورس تهران با اعلام عرضه اولیه ۳ شرکت جدید طی دو ماه پایانی سال ، درباره عدم حضور پتروشیمی نوری و شائبه تعویق واگذاری سهام افق کوروش توضیح داد.

اسماعیل درگاهی درخصوص وضعیت عرضه‌های اولیه جدید در بورس تهران تا پایان سال جاری به پایگاه خبری بورس پرس، گفت: پس از عرضه اولیه چهارشنبه گذشته شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان، عرضه 10 درصدی شرکت سیمرغ در دستور کار قرار گرفته اما با توجه به دولتی بودن این شرکت 130 میلیارد تومانی و وجود ابهاماتی در گزارشگری ، زمانبر خواهد بود .

وی افزود: تامین سرمایه نوین و فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش دو شرکت دیگری هستند که درصورت نبود عوامل خاص در فهرست عرضه های اولیه طی دو ماه آینده قرار دارند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه واگذاری سهام به آمادگی شرکت ها نیز بستگی دارد ، ادامه داد: متغیرهای زیادی از سهامدار عمده گرفته تا وضعیت بازار در عرضه اولیه شرکت ها نقش دارند و بعضی مواقع چالش هایی منجر به طولانی شدن عرضه اولیه می شود اما به احتمال زیاد سهام این 3 شرکت تا 28 اسفند عرضه خواهد شد.

درگاهی درباره آخرین وضعیت پتروشیمی نوری برای عرضه اولیه نیز به بورس پرس گفت: بر اساس آخرین اقدامات، قرار بود این شرکت صورت های مالی 6 ماهه را ارائه دهد که از زمان درج در بورس تهران (3 آبان) تا کنون ، این اطلاعات را ارائه نکرده است. البته باقی اقدامات برای عرضه انجام شده و تنها موضوع گزارشگری مانده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا امکان موکول شدن عرضه این زیرمجموعه هلدینگ پتروشیمی به سال آینده وجود دارد؟ توضیح داد: مشخص نیست . احتمال ارایه اطلاعات این شرکت تا پایان سال وجود دارد و موضوعی جدی است که هیات پذیرش نیز بر آن تاکید دارد.

مدیر پذیرش بورس تهران در خصوص شائبه اثر عدم توافق بر سر قیمت هر سهم افق کوروش در تعویق عرضه اولیه این شرکت نیز گفت: تعویق زمان عرضه به عدم توافق بر سر قیمت ارتباطی ندارد. مشخص نیست این زمزمه ها از کجا نشات می گیرد. بورس درخصوص این موارد چندان اظهار نظری نمی کند.

درگاهی با بیان اینکه ارزش گذاری شرکت ها را ارزشیابان رسمی نهادهای دارای مجوز انجام می دهند، گفت: بورس نظرات کارشناسی را اعلام می کند اما چون ارزشگذاری از اصول علمی پیروی می کند و ارزشگذار هم در این خصوص تبحر دارد، بورس دخالتی ندارد مگر اینکه موردی مبهم باشد. اگر چارچوب گزارش، نظر وثوق بورس را جلب کند، دلیلی برای ورود ندارد.

به گفته وی ، زمان عرضه اولیه "افق" بستگی به آمادگی شرکت دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ