کد خبر: ۱۱۴۸۶۹
۱۹:۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۵

انتقال قطعی سهام عدالت در دهه فجر / ارزش تقریبی هر سهم
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

انتقال قطعی سهام عدالت در دهه فجر / ارزش تقریبی هر سهم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در صورت موافقت شورای هماهنگی اقتصادی و تأیید مقام معظم رهبری، آزادسازی سهام عدالت براساس جدول زمان‌بندی از دو هفته آینده عملیاتی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی گفت: با موافقت رؤسای قوا و اعضای شورای هماهنگی اقتصادی، پیشنهاد آزادسازی سهام عدالت در قالب گزارش کمیسیون اقتصادی و وزارت اقتصاد مطرح و مقرر شد با مجوزی که در اختیار دولت قرار می‌دهیم زمینه واگذاری جدید سهام عدالت فراهم شود.

وی ادامه داد: حدود 6 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند که برای آزادسازی سهام عدالت در اولویت هستند. برآورد این است که متوسط ارزش هر برگ سهام عدالت برای هر فرد ایرانی حدود 3 میلیون تومان باشد و حدود 15 میلیون تومان برای خانواده 5 نفره سهام منتقل می شود.

این نماینده مجلس افزود: براساس آخرین آمار ، حدود 50 میلیون نفر دارای سهام عدالت هستند و تمیهداتی را در نظر گرفته‌ شده تا افرادی که به هر دلیلی از ثبت‌نام در فهرست سهام عدالت جا مانده‌اند امکان ثبت‌نام مجدد داشته باشند. پیشنهادی نیز مطرح شده که دارندگان سهام عدالت به صورت تدریجی بتوانند خرید و فروش سهام را در بازه زمانی سه ساله انجام دهند.

پورابراهیمی افزود: در مجلس و کمیسیون اقتصادی به صورت جدی به دنبال این هستیم که در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب، انتقال قطعی مالکیت سهام به مردم را عملیاتی کنیم.

به گفته وی ، سهام عدالت طی 12 سال که در اختیار مردم بوده، خاصیتی نداشته و نه ارزش انتقال داشته و نه ارزش مدیریت و اگر هم سودی به آن تعلق گرفته بسیار ناچیز بوده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ