کد خبر: ۱۱۴۸۷۹
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۵

کارکردهای دو صندوق و راه اندازی صندوق سرمایه گذاری جدید
معاون سازمان بورس اعلام کرد:

کارکردهای دو صندوق و راه اندازی صندوق سرمایه گذاری جدید

معاون سازمان بورس با اعلام کارکردهای دو صندوق سرمایه گذاری صندوق در صندوق و صندوق خصوصی از راه اندازی صندوق املاک و مستغلات در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید فلاح پور با اشاره به  اینکه همواره جای دو صندوق مهم با کاربردهای زیاد در بازار سرمایه خالی بود که به بازار معرفی شده و قابل بهره برداری هستند به سنا گفت: برای راه اندازی دو ابزار مهم صندوق در صندوق و صندوق خصوصی، تقاضای زیادی از طرف سرمایه گذاران و فعالان خصوصی بود که به بهره برداری رسیده اند.

وی افزود: صندوق خصوصی، مزایای بسیاری برای اقتصاد ملی به همراه دارد و بخشی از منابع آن از طریق سرمایه عمومی سرمایه گذاران و بخشی دیگر از طریق بخش خصوصی تامین می شود. این صندوق ها سهام شرکت هایی با احتمال وجود مشکل مدیریتی و یا عدم سودآوری مناسبی را تملک کرده و می توانند تغییرات اساسی و بنیادی ایجاد کنند و بعد از سوددهی و بازگشت به مدار تولید از ترکیب سهامداری خارج شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: این نوع صندوق ها که در دنیا به صورت گسترده و با بازدهی مناسبی فعال بوده و می توانند ادامه صندوق های جسورانه فعالیت کنند، وضعیت بنگاه های نابه‌سامان را اصلاح می کنند. به طور مثال ممکن است شرکتی حقوق معوقه داشته  یا نیاز به تعریف کسب و کار جدید باشد که توسط صندوق های خصوصی انجام می شود.

فلاح پور دریاره صندوق در صندوق نیز توضیح داد: این ابزار صندوق بزرگی است که با هدف متنوع سازی سایر صندوق های سرمایه گذاری طراحی و فعالیت آن مدیریت ریسک و سرمایه منابع بزرگ است.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: یکی دیگر از صندوق های جدید مدنظر،صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات بوده و افراد فعال در این حوزه می توانند از طریق آن و با سرمایه گذاری عمومی، تامین مالی کنند. موسسین نیز می توانند املاک را به عنوان آورده به صندوق وارد کنند. سود اصلی دارندگان واحدهای این نوع از صندوق ها با اجاره بها املاک و خرید و فروش تامین می شود.

 فلاح پور درباره صندوق های جسورانه هم گفت: توسعه ابزارهای نوین و تنوع صندوق ها با هدف مدیریت ریسک و تامین مالی بخش مولد اقتصاد از اهداف سازمان بورس است و صندوق های جسورانه نیز بر اساس همین رسالت راه اندازی و برای توسعه آن ، اختیارات مناسبی به فرابورس داده شده اما راه زیادی تا بلوغ کامل مانده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ