کد خبر: ۱۱۴۸۸۱
۰:۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۶

پیش بینی وضعیت کلی بازار و شاخص بورس+ معرفی 14 گروه مستعد
توسط یک کارگزاری بررسی شد:

پیش بینی وضعیت کلی بازار و شاخص بورس+ معرفی 14 گروه مستعد

وضعیت کلی بازار و شاخص بورس بعد از سپری شدن هفته عجیب و منفی به همراه معرفی 14 گروه مستعد هفته جاری توسط یک کارگزاری بررسی و پیش بینی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی شاخص بورس برای بازپس گیری کانال 163 هزار واحدی به بیش از 60 واحد نیاز دارد که کارگزاری آبان درباره وضعیت روزهای آینده پیش بینی کرد بازار در هفته گذشته و پس از انتشار گزارش های مناسب 9 ماهه با رفتاری عجیب در گروه های بزرگ با عرضه های سنگین مواجه شد و مجددا نقدینگی فعال به سراغ شرکت های برخوردار از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی رفت تا بازار نمادهای زیانده و پرریسک داغ شود.

هر چند افت شاخص در مواجهه با سطوح مقاومتی تکنیکی توجیه پذیر بود اما شدت ریزش در دوشنبه بسیاری از فعالان را متعجب کرد و برخی دلایل این رفتار را در لابلای اخبار سیاسی و ساختاری جستجو می کردند اما رشد فلزات متاثر از ریزش شاخص دلار و ثبات در روند قیمتی نفت نکته مثبتی است که می تواند روند معاملاتی گروه های کالا محور بازار را متاثر سازد.

از طرفی افزایش ملایم قیمت دلار از دیگر متغیرهایی است که می تواند دستکم کف قیمتی فعلی در بسیاری از نمادهای ارزمحور را تا حدودی تثبیت کند. همچنین گزارش های فغالیت دی ماه نیز نشان از تاثیرگذاری محدود تحریم ها داشته و هنوز وضعیت بحرانی به نظر نمی رسد. 

از لحاظ نموداری، شاخص کل نیازمند بازگشت باحجم مناسب معاملاتی است تا بتواند مجددا در مسیر رشد قبلی قرار گیرد و در غیر این صورت همچنان شاخص سازها تحت فشار خواهند بود.  

بنابراین احتمالا معاملات گروه فلزات اساسی تحت تاثیر رشد قیمت های جهانی باشد و به نظر می رسد فولادسازها همچنان کم رمق داد و ستد شوند.

گزارش شرکت های پالایشی مساعد بود و هرچند موجودی ارزان به کمک رشد سودها آمد اما با ثبات قیمت نفت و تعادل در حاشیه سود محصولات می توان به ادامه روند سودسازی این گروه امید داشت. خصوصا که این گروه مانع جدی در فروش محصولات ندارد و در سطوح قیمتی برخی از نمادها مانند "شپنا، شتران و شبندر" از نامزدهای اصلی توجه نقدینگی خواهند بود.

در معدنی ها علیرغم گزارش های مناسب عملکردی ، عدم توجه بازار رخ داد که به نظر می رسد به مرور این گروه نیز با روندی آرام مورد توجه باشد.

در محصولات شیمیایی نمادهای کوچکتر با اقبال بیشتری مواجه و به نظر می رسد این گرایش در هفته پیش رو نیز ادامه داشته باشد.

در گروه جذاب بانکی "وپست و وتجارت" همچنان مورد توجه اند و خصوصا "وتجارت" که روند بیشتر متاثر از شایعات است. در این میان به صورت کلی ریسک ورود به نمادهای دارای وضعیت مشابه زیاد خواهد بود. در دیگر نمادها نیز روند نوسانی بود و به نظر می رسد این وضعیت در این هفته نیز ادامه داشته باشد. دو نماد مستعد "وپاسار و وخاور" همچنان مورد بی مهری بازار بوده و خصوصا برای "وپاسار" می توان انتظار تحرکات مثبتی در هفته پیش رو داشت.

با نزدیکی به موعد ارائه گزارش ها، ریسک گروه خودرو افزایش می باید و البته گزارش های رعب آور دو غول بزرگ این صنعت همچنان بحرانی بودن وضعیت را گوشزد می کنند. از آن جا که عمدتا بازار این گروه را به دلیل گزارش ها خرید و فروش نمی کند، می توان با افت بیشتر قیمت ها انتظار نوسانات مثبتی را با توجیه اخباری همانند تجدید ارزیابی ها داشت.

در دیگر گروه ها به نظر می رسد روند سیمانی ها همچنان مثبت باشد  و جو کاشی سرامیکی ها و انبوه سازها را نیز با خود همراه سازند. گروه محصولات کانی غیر فلزی در کنار ساخت محصولات فلزی، محصولات غذایی و قند و شکر و زراعت نیز از دیگر گروه های مستعد بازار در هفته پیش رو خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ