کد خبر: ۱۱۴۸۹۵
۱۰:۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۶

پیش بینی بانک جهانی از قیمت نفت سال ۲۰۱۹ تغییر کرد

پیش بینی بانک جهانی از قیمت نفت سال ۲۰۱۹ تغییر کرد

بانک بین المللی بارکلیز با اشاره به افزایش تولید آمریکا، پیش بینی از قیمت نفت در ۲۰۱۹ را تغییر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، بانک بین المللی بارکلیز با کاهش پیش بینی از قیمت نفت در 2019 اعلام کرد: افزایش تولید آمریکا احتمالا اختلال های کوتاه مدت در تولید ونزوئلا را به خاطر تحریم‌های آمریکا جبران می کند.ریسک پایین آمدن قیمت نفت به خاطر مسائل مربوط به تقاضا و عملکرد آمریکا در مورد تولید نفت بیشتر از خوش‌بینی مربوط به کاهش شدید عرضه اوپک است

بر این اساس،بارکلیز قیمت نفت را برای سال جاری میلادی 72 دلار پیش بینی کرده بود که تا 70 دلار در هر بشکه پایین آورد. همچنین براورد را برای سه ماهه اول سال از 71 دلار تا 65 دلار  و برای سه ماهه دوم سال از 75 دلار تا 73 دلار در هر بشکه کاهش داد .

قیمت نفت خام در روز پنجشنبه یک درصد بالا رفت و به خاطر تهدید به تحریم ونزوئلا توسط آمریکا تقویت شد ولی این افزایش قیمت تحت تاثیر افزایش موجودی بنزین و ازدیاد غیرمنتظره ذخایر نفت خام در آمریکا قرار گرفت. قیمت نفت خام در معاملات آینده هم تا 61 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

آمریکا پس از رسیدن به رکورد تولید نفت در سال گذشته تبدیل به بزرگترین تولید کننده نفت جهان شد و کاهش تولید اوپک را برای تنظیم قیمت‌ها جبران کرد .
واشنگتن احتمالا تحریم‌های سختی علیه صادرات نفت خام ونزوئلا وضع می‌کند. این کشور بیش از پیش درگیر آشوب های سیاسی و اقتصادی شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ