کد خبر: ۱۱۴۹۰۴
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۶

حمایت رئیس اسبق بانک مرکزی و نماینده مجلس فعلی از بورس

حمایت رئیس اسبق بانک مرکزی و نماینده مجلس فعلی از بورس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مزایای تامین مالی از طریق بازار سرمایه گفت: با ثبات قیمت ارز و سیاست های صحیح ارزی ، تولید و سرمایه گذاری احیا می شود و رونق به معاملات باز خواهد گشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمود بهمنی با بیان اینکه ظرفیت تامین مالی از طریق بازار سرمایه در مقایسه با کشورهای رقیب بسیار پایین است به سنا گفت: به همین دلیل، فشارهای تامین مالی برای تولید عمدتا روی بانک ها بوده است.متاسفانه همچنان بانک محور هستیم و می خواهیم درصد قابل توجهی از مسایل را از طریق بانک حل کنیم حال آنکه توان بانک ها محدود است و باید به سرعت ظرفیت های بازار سرمایه در تامین مالی پروژه ها به  کار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه تامین مالی به معنای فراهم آوردن امکان کسب و کار در کوتاه و بلند مدت است و از این طریق می‌توان مردم را در طرح های بزرگ ملی دخیل کرد،افزود: طرح های اقتصادی مختلف می‌تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق بورس و فرابورس تامین مالی شود.برای اینکه بتوانیم بازار سرمایه را به درستی پیش ببریم باید سیاست های پولی و مالی را هماهنگ کنیم. از طرفی هرچه به سمت بازار سرمایه برویم، بانکداری بدون ربا نیز بهتر اجرا می شود یعنی می توانیم شبه ربوی بودن را هم از این طریق برطرف کنیم .

این نماینده مجلس به جلوگیری از فرار مالیاتی با عرضه محصولات در بورس کالا به عنوان یک مزیت دیگر اشاره کرد و گفت: شفافیت در بورس کالا می تواند به عدالت و جلوگیری از فرار مالیاتی فعالان اقتصادی کمک کند چراکه همه چیز در این بازار شفاف است و کشف  قیمت، جلوی رانت ها و فسادهای احتمالی را خواهد گرفت.برای سرمایه گذار آنچه در درجه اول مهم است ثبات قیمت و سیاست های صحیح ارزی است اما  اینکه ارز دقیقا چه قیمتی دارد در درجه بعدی اهمیت قرار می گیرد .

بهمنی ادامه داد: تغییرات شدید نرخ ارز باعث آشفتگی سرمایه گذاران می شود لذا تا قبل از آنکه نوسانات ارزی آرام نگیرد، افراد اقدام به سرمایه گذاری نمی کنند و به اصطلاح احتیاطی عمل می کنند.با ثبات قیمت ارز و سیاست های صحیح ارزی ، تولید و سرمایه گذاری احیا می شود و رونق به معاملات باز خواهد گشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ