کد خبر: ۱۱۴۹۲۱
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۶

چرا مپنا بدون مزایده مالک آلومینیوم المهدی و هرمزال شد ؟
معاون سازمان خصوصی سازی پاسخ داد:

چرا مپنا بدون مزایده مالک آلومینیوم المهدی و هرمزال شد ؟

معاون نظارت سازمان خصوصی سازی با اشاره به جزئیات واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال به شرکت بورسی مپنا در خصوص عدم برگزاری مزایده توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد حسینی اظهار داشت: سازمان خصوصی سازی پس از اینکه خریدار قبلی شرکت آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال نتوانست به برخی از تعهدات عمل کند بر اساس قانون و طبق اختیارات که در قرارداد واگذاری این شرکت نیز درج شده بود در راستای استیفای حقوق دولت و مطالبات این سازمان اقدام به واگذاری مجدد این مجتمع کرد.

وی افزود: بنابراین سازمان خصوصی سازی به وکالت از خریدار قبلی اقدام به انتشار فراخوان عمومی واگذاری مجتمع آلومینوم المهدی و طرح هرمزال در دو نوبت در 21 و 24 آذر سال جاری در روزنامه های کثیرالانتشار کرد. 4 متقاضی برای خرید این مجتمع اعلام آمادگی کردند که در نهایت پس از بررسی های متعدد، گروه مپنا به دلیل اهلیت بالاتری که نسبت به سایر متقاضیان داشت به عنوان برنده نهایی تشخیص داده شد.

این مقام مسئول گفت: نماینده گروه مپنا دراین مجتمع مستقر شده و درحال انجام تشریفات مربوط به نقل و انتقال است. به دلیل واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال توسط سازمان خصوصی سازی به وکالت از خریدار قبلی ، بنابراین الزامی برای برگذاری مزایده وجود نداشت. ضمن اینکه هیات واگذاری نیز این اختیار را به هیات عامل این سازمان داده که به هر ترتیب قانونی برای استیفای حقوق دولت، سهام آن دسته از خریداران را که از ایفای تعهدات قانونی استنکاف می کنند اقدام کند.

حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه حساسیت هایی در خصوص آلومینوم المهدی و طرح هرمزال وجود دارد، این گونه تشخیص داده شد که علاوه بر تمکن مالی، اهلیت خریدار نیز مدنظر قرار بگیرد که خوشبختانه گروه مپنا مجموعه این موارد را دارا است و امید می رود حضور آن به توسعه سرمایه گذاری در این مجموعه منجر شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ