کد خبر: ۱۱۴۹۲۳
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۶

تکلیف خریداران ایران‌خودرو مشخص شد
معاون مدیرعامل:

تکلیف خریداران ایران‌خودرو مشخص شد

معاون مدیرعامل ایران‌خودرو با اعلام تکلیف خریداران گفت: برای تعهدات شهریور تا دی ماه محصولات پرتیراژ با وجود پذیرش خسارت و زیان بسیار، تنها ۳۰ درصد افزایش قیمت لحاظ شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی خان‌کرمی گفت: بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد تمامی نهاده‌های تولید در صنعت خودروسازی بیش از 100 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند اما ایران‌خودرو برای تعهدات قبل از شهریور، هیچ‌گونه افزایش قیمتی را لحاظ نکرده و محصولات را با همان قیمت‌های قبلی تحویل می‌دهد.

وی افزود: ایران‌خودرو برای تعهدات شهریور تا دی ماه محصولات پرتیراژ با توجه به نوسانات و تغییرات شدید نرخ ارز و افزایش بهای نهاده‌های تولید تنها 30 درصد افزایش قیمت لحاظ کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به شرایط سخت خودروسازان، ادامه داد: در سه ماه پایانی سال 96 فشار اقتصادی افزایش یافت و در ابتدای سال 97 این فشارها چند برابر شد. به طوری‌که در تمام شاخص‌های اقتصادی در زندگی مردم اثر مستقیم گذاشت ولی تولید خودرو همچنان با تحمل فشارهای ناشی از افزایش قیمت نهاده‌های تولیدی صورت می‌گرفت. در راستای تداوم تولید و ایفای تعهدات، افزایش قیمت‌ها گریزناپذیر بود.

خان‌کرمی تاکید کرد: در راستای انتقال کمترین فشار ممکن به مشتریان و به حداقل رساندن آن و با توجه به تاریخ تغییر نرخ ارز و در جهت اعمال شرایط یکسان برای مشتریان، شرکت ایران‌خودرو زمان تغییر قیمت را آخر مرداد ماه اعلام کرد و تعهدات 16 الی 31 مرداد ماه را نیز با قیمت قدیم محاسبه و تحویل مشتریان داد.

وی ادامه داد: طبق آمار فروش سال جاری و سال گذشته تا 28 دی ماه سال پیش 573 هزار دستگاه خودرو فاکتور و به مشتریان تحویل شده و در مدت مشابه سال جاری به دلایل اعلامی به 296 هزار دستگاه کاهش یافته است. با مقایسه دو عدد فوق می‌توان مشاهده کرد توان تحویل ایران‌خودرو به تعداد 276 هزار دستگاه کاهش یافته است و این در حالی است که تعداد تعهدات معوقه این شرکت در سال جاری در حدود 106 هزار دستگاه است که کمتر از میزان افت تولید است.

خان‌کرمی افزود:این بدان معناست که حتی اگر تولید نسبت به سال 96 رشدی هم نداشت و به میزان همان سال خودرو تولید می‌شد، پیش فروش های انجام شده نه تنها به تعهد معوق منجر نمی‌شد بلکه امکان عرضه خودروهای بیشتر هم وجود داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ