کد خبر: ۱۱۵۹۵۷
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۷

اتحادیه اروپا قبل از آنکه دیر شود به وعده عمل کند
رئیس سازمان انرژی اتمی:

اتحادیه اروپا قبل از آنکه دیر شود به وعده عمل کند

رئیس سازمان انرژی اتمی درخصوص راه اندازی سازوکار ویژه مالی از سوی اتحادیه اروپا گفت: امید می رود قبل از آنکه دیر شود به آنچه ماه‌ها قبل قول داده‌اند، عمل کنند اما اگر اعتماد از بین برود همه بازی را خواهند باخت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی‌اکبر صالحی به ایرنا گفت: در صورتی که اروپایی‌ها به وعده‌ها عمل نکنند، ممکن است تحولات و اقدامات آینده برای ایران، اروپایی‌ها و سایر اعضای برجام خوشایند نباشد.تلاش‌های زیادی شد تا برجام شکل گیرد. لذا تمایل نداریم این توافق توسط هر یک از اعضای باقی‌مانده شکسته و نقض شود.

وی تاکید کرد: ایران همواره به تعهدات در قبال برجام پایبند بوده و 13 گزارش پی‌درپی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شاهدی روشن برای این موضوع است. اما اروپایی‌ها چندین ماه است که وعده داده‌اند سازوکار ویژه مالی با ایران (SPV) را راه‌اندازی کنند و این امر هنوز محقق نشده است.اخیرا شنیده‌ام احتمال دارد اروپایی‌ها تا 8 بهمن‌ماه راه‌اندازی سازوکار ویژه مالی را رسما اعلام کنند.

صالحی گفت: اما اگر اعتماد از بین برود همه بازی را خواهند باخت. به دنبال آن هستیم که همه در این میدان برنده باشند و با همکاری یکدیگر می‌توانیم از برجام سود ببریم. اگر برجام برنده‌ای نداشته باشد، قطعا به نفع اروپایی‌ها نخواهد بود به ویژه اینکه این توافق به لحاظ امنیت‌آفرینی هم برای اروپایی‌ها بسیار حیاتی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ