کد خبر: ۱۱۵۹۹۲
۱۲:۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۸

۷ ابهام و سئوال سهامداران از زیرمجموعه زیانده و دارای صف فروش

۷ ابهام و سئوال سهامداران از زیرمجموعه زیانده و دارای صف فروش "ومعادن"

تعدادی از سهامداران کارخانجات تولیدی شهید قندی با اعلام ۷ ابهام در گزارش عملکرد ۹ ماهه این شرکت زیانده و زیرمجموعه ۶۹ درصدی سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، خواهان رسیدگی شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تعدادی از سهامداران شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی با ارسال نامه ایی به اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس، درباره گزارش عملکرد 9 ماهه این شرکت زیانده ، دارای صف فروش امروز و زیرمجموعه 69 درصدی سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، ابهاماتی را مطرح و خواهان رسیدگی شدند.

در این نامه آمده است : عطف به گزارش عملکرد شرکت مذکور منتشر شده در سامانه کدال در7 بهمن 97 خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمائید تا ناشر محترم نسبت به رفع ابهامات ذیل اقدام نماید:

1. زیان انباشته پایان دوره به مبلغ 361,636 میلیون ریال رسیده که بیش از نیمی از سرمایه شرکت را از بین برده و چنانچه در پایان سال برای رفع ایرادات حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت، ذخایری در نظر گرفته شود زیان انباشته به مراتب بیشتر خواهد شد. لذا مقتضی است ناشر محترم در خصوص برنامه برون رفت از ذیل ماده 141 لایحه اصلاح قانون تجارت شفاف سازی نماید.

2. طی مصاحبه های متعدد مدیر محترم عامل به تولید محصولات جدید با حاشیه سود بالا اشاره شده ( از جمله کابل شبکه) ولی متاسفانه آثار آن (به دلیل ایراد فرمت) در گزارش عملکرد ماهیانه مشاهده نمی شود. مقتضی است فرمت این گزارش ها به گونه ای بازنگری شود تا ضمن درج جزئیات بیشتر امکان رصد نوع محصولات فروخته شده نیز فراهم گردد تا ذینفعان در جریان شرایط واقعی عملکرد شرکت قرار گیرند.

3. مدیرعامل محترم شرکت مخابرات ایران (به عنوان بزرگترین مشتری بالقوه کابل نوری) اخیراً طی مصاحبه رسمی با خبرگزاری ایرنا (کد خبر 83178784) اعلام نموده اند که نرخ کابل نوری از  6 تا 7 هزار تومان به 28 هزار تومان افزایش یافته است (افزایش 400 درصدی).

مقتضی است ناشر محترم: a. در خصوص نرخ های جدید فروش کابل نوری و همچنین دلایل اختلاف آن با نرخهای فروش مندرج در گزارشهای شرکت شفاف سازی نماید. b. چنانچه سایر محصولات شرکت اصلی یا زیرمجموعه ها افزایش نرخ داشته اند، اطلاع رسانی شود.

4. با توجه به دستورالعمل سازمان برنامه و بودجه برای تعدیل قیمت فروش اقلام ارزبر متناسب با افزایش نرخ ارز، خواهشمند است در خصوص میزان تعدیلات قیمت قراردادهای قبلی توضیحاتی ارائه گردد.

5. طبق بند 3 نامه شماره 13576.97-130 مورخ 18 شهریور 97 اعلام گردیده هیات مدیره درحال بازنگری نحوه فروش و واگذاری دارایی های غیرمولد از جمله اراضی مازاد می باشد. از آنجا که انجام این مهم از تکالیف مجمع عمومی سالیانه بوده و از طرفی کمتر از 35 روز کاری تا پایان سال باقی مانده مقتضی است در خصوص آخرین تصمیمات و اقدامات هیات مدیره در این خصوص اطلاع رسانی انجام شود.

6. لازم است در خصوص موارد ذیل از جدول صفحه 13 گزارش تفسیری رفع ابهام شود: a. سود خالص 155,411 میلیون ریال غیر عملیاتی پیشبینی شده از چه محلی عاید خواهد شد؟ b. خالص سایر هزینه های عملیاتی برای دوره 12 ماهه مبلغ 54,004 میلیون ریال در نظر گرفته شده که از هزینه انجام شده طی دوره 9 ماهه (مبلغ 71,127 میلیون ریال) کمتر است.

7. مقتضی است توجه ناشر محترم به بند 13 دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ اﺟﺮاﯾﯽ اﻓﺸﺎی اﻃﻼﻋﺎت و الزام شفاف سازی به موقع به خصوص در ارتباط با موارد ذیل جلب گردد: a. ﺸﺨﺼﺎت ﻃﺮح ﻫﺎی ﺳﺮﻣﺎیه ﮔﺬاری و ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ تغییر با اهمیت در آن با توجه به زمان بندی پروژه مجتمع تجاری تفریحی ارگ یزد b. ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺟﺪﯾﺪ، اراﺋﮥ ﺧﺪﻣﺎت ﺟﺪﯾﺪ دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﻣﻨﺎﺑﻊ اوﻟﯿـﻪ ﻓﻨـﺎوری، ﺑـﺎزار ﻓـﺮوش ﯾـﺎ   ﻣـﺸﺘﺮﯾﺎن ﺟﺪﯾﺪ (با توجه به مصاحبه های مدیر محترم عامل با رسانه های مختلف).  

خواهشمند است به منظور حفظ حقوق سهامداران دستور فرمائید همکاران محترم نسبت به پیگیری این موضوع و الزام شرکتهای فوق به شفاف سازی از طریق سامانه کدال اقدامات لازم را مبذول فرمایند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ