کد خبر: ۱۱۷۰۵۸
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۹

ایجاد تحول در صنعت فولاد با معرفی قراردادهای آتی در بورس کالا
رییس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد:

ایجاد تحول در صنعت فولاد با معرفی قراردادهای آتی در بورس کالا

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: معرفی قراردادهای آتی در بستر بورس کالا برای معامله روی انواع محصولات فولادی در آینده تحولی مناسب در صنعت فولاد ایجاد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،خداداد غریب‌پور در حاشیه همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن با بیان اینکه تقویت بورس کالا همواره در برنامه های مسئولان اقتصادی از جمله ایمیدرو بوده،گفت: وقتی محصولی در این بورس عرضه می شود، مصرف کنندگان علاوه بر اینکه به شکلی واقعی و شفاف در معاملات حضور پیدا می کنند از کیفیت و استاندارد بالای محصول نیز اطمینان به دست می آورند که این روند در بازارهای آزاد و غیررسمی وجود ندارد.

وی افزود: در آینده می توان با معرفی ابزارهای مالی همچون قراردادهای آتی انواع این محصولات را برای تحویل آینده و با پوشش نوسانات قیمت ها ناشی از نرخ ارز و سایر عوامل معامله کرد که این اتفاق نیز در بستر بورس کالا یک تحول مناسب در صنعت فولاد ایجاد خواهد کرد.

این مقام مسئول به روند تولید فولاد اشاره کرد و گفت: ظرفیت تولید فولاد اکنون به ۳۵ میلیون تن رسیده و ۷۴میلیون تن سنگ آهن نیز تولید شده، این در حالی است که نزدیک به ۴ میلیارد دلار صادرات فولادی داریم که نشان دهنده رشد و تعالی این حوزه است.صنعت فولاد حلقه نخست صنایع و توسعه صنعتی است و اکنون در دنیا ۱.۸ میلیارد تن فولاد تولید می شود که از این میزان ۳۰درصد در جهان جابه‌جا می‌شود اما در ایران بیش از ۴۰درصد فولاد تولید شده صادر می‌شود که از میانگین دنیا بالاتر است و این نشان دهنده اهمیت صنعت فولاد است.

غریب‌پور با بیان اینکه تولید فولاد در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد و تولید آهن اسفنجی رشد ۲۰ درصدی داشته،گفت:برای بهبود شرایط  بخش خصوصی باید توانمند شود و حتی می‌توان با اصلاح قانون به این موضوع پرداخت.بهبود رقابت پذیری در صنعت فولاد و افزایش دانش فنی از الزامات فعلی این صنایع به‌شمار می‌روند. در این راستا، ایمیدرو از توان متخصصان و دانشگاهیان استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ