کد خبر: ۱۱۷۰۸۵
۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰

علت تاخیر اروپا در اجرای SPV از زبان رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس

علت تاخیر اروپا در اجرای SPV از زبان رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اعلام علت تاخیر اروپا برای اجرای SPV گفت: نهایی شدن این موضوع تنها می تواند اثر سیاسی برای ایران داشته باشد و انتظار گشایش اقتصادی نباید از آن داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حشمت الله فلاحت‌پیشه درباره علت تاخیر اروپا در اجرای SPV به خبر آنلاین گفت: بحث های زیادی مطرح شده که عمدتا از بابت محتوا بود اما می توان گفت گلوله برفی بود که عملا با نزدیکی به لحظه اجرای، چیزی از آن باقی نمانده است اما با این وجود هنوز برخی افراد در ایران منتظر SPV هستند.

وی ادامه داد: نمی توان نگاه راهبردی به SPV داشت برای اجرا باید مدتی از آن بگذرد. اروپایی ها برای ابلاغ و اجرای آن در حال مذاکره با آمریکا هستند نه ایران. لذا این از موضوعاتی است که باید برای ارزیابی سطح توقعات از SPV به آن توجه کنیم.

این نماینده مجلس گفت: ایران حتما باید نسبت به اروپایی ها نگاه واقع بینانه ای تعریف کند.برای مقابله با تهدیدهای مختلفی که اروپایی ها از آن نگران هستند هزینه زیادی می دهیم درحالی که دلیلی وجود ندارد چنین هزینه هایی را پرداخت کنیم. ضمن آنکه اروپایی ها هنوز واکنش مثبتی به روحیه مشارکت جویانه ایران نشان نداده اند. بنابراین وقتی این نگاه به صورت واقع بینانه و متقابل تعریف شد آن زمان راحت تر می توانیم با آنها کار کنیم.

فلاحت‌پیشه در پاسخ به سوال چرا از گلوله برف SPV چیزی نمانده گفت: دلیل آن به مذاکرات اروپایی ها و نفوذ آمریکایی ها برمی گردد. نهایی شدن SPV در شرایط کنونی تنها می تواند تاثیرات سیاسی برای ایران داشته باشد و انتظار گشایش اقتصادی و یا تحول شگرف در حوزه مراودات بانکی و مالی با توجه به فشار های آمریکا و نفوذ این کشور نباید از آن داشت.به طور جدی باید مسیر و راهکارهای دیگری را برای حل این مشکلات دنبال کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ