کد خبر: ۱۱۷۱۱۸
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰

دو راهکار زنگنه برای ادامه مصرف بنزین

دو راهکار زنگنه برای ادامه مصرف بنزین

وزیر نفت گفت: جز سهمیه‌بندی یا افزایش قیمت بنزین راهی نداریم البته این موضوع در کمیسیون تلفیق تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه جلسه هیأت دولت درمورد مجوز اخذ شده از شورای اقتصاد برای برخی از طرح‌های سرمایه‌گذاری در میادین نفتی گفت: بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید اعتبار ۶.۲ میلیارد دلاری اخذ کردیم.یک سری طرح‌های در حال تولید در میدان‌های در حال بهره‌برداری را به اتکا درآمدهای آینده حاصل از افزایش تولید، توسعه خواهیم داد که این طرح‌ها بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار درآمد ایجاد می‌کنند.

وی گفت: با هزینه‌های مالی بالغ بر ۷ میلیارد دلار باید بازپرداخت صورت گیرد که اولین قراردادهای آن هفته پیش با اعتبار ۱.۲ میلیارد دلار امضاء شد و این اولین قدمی است که دارای ۱۰۰۰ میلیارد اوراق منفعت است.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی درخصوص نامه ۸ وزیر به رهبر انقلاب درباره لوایح پالرمو و CFT گفت: هیچ نامه‌ای امضا نکردم، دروغ است و عده‌ای بدون هیچ دلیلی این دروغ را گفته و بر آن اصرار می‌کنند. برخی می‌گویند نامه ۷۲ نفر هم بر اساس این امضا بوده،شما دلیل این فضاسازی‌ها را بهتر می‌دانید.

زنگنه در مورد سهمیه‌بندی بنزین نیز گفت: این موضوع در کمیسیون تلفیق تصمیم‌گیری می‌شود. اما جز سهمیه‌بندی و افزایش قیمت راهی نداریم یعنی باید یا سهمیه‌بندی کنیم یا افزایش قیمت داشته باشیم. افزایش قیمت بنزین بدون شک اثر تورمی دارد. البته تورم دو بخش دارد که یک بخش آن عدد و رقم است و بخش دیگر ان آثار روانی است که به فضای رسانه‌ای و افکار عمومی بستگی دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ