کد خبر: ۱۱۷۱۵۹
۰:۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳

پیش بینی وضعیت این هفته ۸ گروه بزرگ بورس و تمایل به نمادهای کوچکتر
یک کارگزاری اعلام کرد:

پیش بینی وضعیت این هفته ۸ گروه بزرگ بورس و تمایل به نمادهای کوچکتر

یک کارگزاری با تکیه بر آخرین رویدادهای موثر بر بازار سهام ، وضعیت ۸ گروه بزرگ و ادامه تمایل به گروه ها و نمادهای کوچکتر را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی بازار سهام وارد روزهای دهه فجر و انتظار فعالان به بهبود وضعیت شده که کارگزاری آبان برای این هفته پیش بینی و اعلام کرد بازار در هفته گذشته علیرغم بهبود متغیرهای تاثیر گذار، وضعیت جالبی را پشت سر نگذاشت و افت در گروه ها و نمادهای بزرگ را تجربه کرد.

به نظر می رسد بهبود وضعیت قیمت ها در بازارهای جهانی و چشم انداز کاهشی شاخص دلار در کنار امید به کاهش تنش های تجاری بتواند در میان مدت ثبات را به بازار برگرداند. از طرفی خبر راه اندازی کانال جدید تجاری ایران و اروپا نیز می تواند تا حدودی بدبینی به اوضاع سیاسی را متعادل کند.

در بازار احتمالا همچنان رونق گروه های کوچک مانند سیمانی ها و انبوه سازها ادامه داشته باشد و جذابیت اخبار افزایش سرمایه به دلیل کمبود نقدینگی در پایان سال نیز بتواند تک سهم های متاثر را در کانون توجه قرار دهد.

اما در صنایع بزرگ، همچنان گروه فرآورده های نفتی و خصوصا شرکت های پالایشگاهی وضعیت مناسبی برای سرمایه گذاری دارند و تاثیر پذیری کمتر این نمادها از تحریم ها در صورت ثبات در بازار نفت، می تواند بهبود وضعیت معاملات را در پی داشته باشد.

در گروه فلزات اساسی، رشد ادامه دار قیمت فلز روی این گروه را نیز جذاب کرده و تک نمادهای کوچکتر در این گروه فلزی مقصد احتمالی ورود نقدینگی خواهند بود. هرچند گزارش های منتشر شده تا حدودی اثر پذیری نمادها از تحریم را در این گروه مشخص کرده که همین موضوع به تردید سرمایه گذاران دامن زده است.

در گروه محصولات شیمیایی نیز وضعیتی مشابه پیش بینی می شود و کاهش فروش در گزارش های دی ماه همچنان بی رمقی معاملات در نمادهای بزرگ را به دنبال داشته است. در این گروه نیز اقبال به نمادهای کوچکتر با احتمال بیشتری روبرو است هرچند در وضعیت کلی گروه بهبود معاملات پیش بینی می شود.

در گروه معدنی رشد قابل توجه قیمت های جهانی می تواند به مرور باعث رشد قیمت های داخلی نمادها شود و این مورد در کنار ثبت آمار مناسب فروش در نمادهای بزرگ، می تواند این گروه را به گزینه ای جذاب برای نقدینگی های کم ریسک بدل کند.

در گروه بانکی که پس از انتشار رسمی خبر افزایش سرمایه بانک تجارت شاهد خروج نسبی نقدینگی بودیم، شرایط نموداری تا حدودی پرریسک شده و به نظر می رسد نمادهای همراه با رشد کمتر و ظرفیت افزایش سرمایه های مشابه می توانند معاملات بهتری داشته باشند.

در خودرویی ها نیز به نظر می رسد پیشتازی "خودرو" همچنان ادامه داشته باشد و وضعیت گروه نیز بسته به نوسانات نمادهای بزرگ متغیر خواهد بود.

به صورت کلی بازار در نبود نقدینگی موثر ، تمایل به گروه ها و نمادهای کوچکتر پیدا کرده که این موضوع همچنان می تواند در هفته پیش رو نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ