کد خبر: ۱۱۷۲۲۰
۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴

پیشنهاد عجیب رئیس اتاق بازرگانی تهران به بنزین ۵ هزار تومانی

پیشنهاد عجیب رئیس اتاق بازرگانی تهران به بنزین ۵ هزار تومانی

رئیس اتاق بازرگانی تهران در پیشنهادی عجیب گفت: بنزین با قیمت ۵ هزار تومان به فروش برسد و مابه‌التفاوت ۴ هزار تومان در قالب یارانه نقدی پرداخت شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر، مسعود خوانساری با بیان اینکه طرح افزایش قیمت حامل‌های انرژی و تخصیص سهمیه سوخت به فرد به جای وسایل نقلیه در اتاق بازرگانی بررسی شده بود، گفت: در حال حاضر دهک دهم، ۲۳ برابر دهک اول از یارانه بنزین سود می‌برد. اما اگر قرار باشد سهمیه سوخت خودروها به فرد داده شود، غیرعادلانه خواهد بود. به دولت اعلام کردیم تا از اجرای این کار جلوگیری شود.

وی افزود: سالانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه بنزین پرداخت می‌شود. در حالی که هر خط متروی تهران با ۷ هزار میلیارد تومان ساخته خواهد شد. بنابراین با یارانه بنزین می‌توانیم ظرف دو تا سه سال کل خطوط متروی تهران را تکمیل و اتوبوس‌رانی شهر را نوسازی کنیم.

خوانساری با بیان اینکه سوخت روزانه ۹۰ میلیون لیتر بنزین نشان‌دهنده مصرف بی‌رویه است، ادامه داد: با طرح سهمیه‌بندی بنزین برای هر فرد و سپس فروش آن در صورت مصرف نکردن در یک بازار متشکل مخالفم. پیشنهاد مشخص اتاق بازرگانی این است که بنزین با نرخ ۵ هزار تومان به فروش برسد و مابه‌التفاوت ۴ هزار تومان در قالب یارانه نقدی پرداخت شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ