کد خبر: ۱۱۷۲۲۹
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴

نفت و محصولات جدید بورسی به زمان نیاز دارند/ فعالیت۳۰۰ کدخارجی دربورس انرژی
رییس سازمان بورس:

نفت و محصولات جدید بورسی به زمان نیاز دارند/ فعالیت۳۰۰ کدخارجی دربورس انرژی

رییس سازمان بورس گفت: بیش از ۳۰۰ کد خارجی در انواع محصولات در بورس انرژی فعال است اما محصولات جدید بورسی همانند نفت خام برای پیدا کردن مخاطبان به زمان نیاز دارند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاپور محمدی با بیان اینکه محصولات جدید بورسی همانند نفت خام برای پیدا کردن مخاطبان به زمان نیاز دارند به خانه ملت گفت: استقبال خوبی از محصولاتی که در بورس انرژی عرضه شده صورت گرفته و شاید بیش از ۳۰۰ کد خارجی در انواع محصولات در این بورس فعال هستند اما باید زمان بیشتری صرف شود تا فعالان این حوزه محصولات این بخش را خریداری ‌کنند.

وی قابلیت حمل را یک مولفه مهم برای نفت خام اعلام کرد و ادامه داد: نفت خام نسبت به برخی محصولات دیگر که حجم و اندازه آنها به لحاظ قراردادی کوچک تر است، تفاوت داشته و از این لحاظ مخاطبان و کسانی که با این محصول در دنیا کار می‌کنند متفاوت است، لذا ممکن است مدت بیشتری زمان نیاز باشد تا این محصول بتواند جایگاه را پیدا کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمام کسانی که به حوزه نفت علاقه مند هستند می توانند وارد بازار سرمایه شوند،افزود: اگر محدودیت‌های فنی در این حوزه وجود داشته باشد، توسط وزارت نفت بررسی می‌شود.اطلاعات معامله‌گران در تمام بورس ها محرمانه است و حتی اینکه شخص حقیقی یا حقوقی هستند، براساس قانون اعلام نمی شود.

محمدی با تاکید بر اینکه این سازمان یکی از وظایف را صیانت از اطلاعات معامله کنندگان می‌داند،گفت: تمامی مخاطبان بازارهای مالی می توانند در اوراق مالی نفت حضور یابند و تمام کسانی که امکان خرید و حمل نفت خام را دارند می توانند وارد این بازار شوند، لذا هیچ محدودیتی برای ورود کسی به این بازار وجود ندارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ