کد خبر: ۱۱۷۲۴۳
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴

وزیر کار پیگیر افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارگران

وزیر کار پیگیر افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارگران

وزیر کار گفت: افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارگران در حال پیگیری است تا فاصله‌ بین حداقل معیشت با حداقل دستمزد به کمترین میزان کاهش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر، محمد شریعتمداری گفت: میان کارگر، کارفرما و دولت برای تصمیم‌گیری در مورد بحث‌های سال آینده تفاهم وجود دارد و همانطور که اعلام شده در لایحه تقدیمی به مجلس 20 درصد متوسط رشد دستمزد کارگران را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی افزود: مقرر شده از سال آینده افراد دارای درآمد ثابت مانند حقوق کارمندی و کارگری که در جریان تحریم‌های ظالمانه دشمنان از بار و فشار بیشتری در رنج هستند را مورد توجه بیشتری قرار دهیم.

این وزیر ادامه داد: توجه به حداقل دستمزد، توجه به سبدهای معیشتی و ارائه خدمات دیگری به کارمندان و کارگران مانند پوشش دادن بیشتر بیمه بیکاری برای واحدهایی که به هر دلیلی از فعالیت خارج می‌شوند در دستور کار است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه تلاش بر این است تا فاصله‌ بین حداقل معیشت با حداقل دستمزد در جامعه کارگری به کمترین میزان ممکن کاهش پیدا کند، گفت: یک توافق کلی انجام شده که این افزایش حقوق دارای یک جزء ثابت باشد تا فاصله‌ حداقل دستمزد در این جامعه‌ بزرگ را تا حدودی کاهش بدهد.

به گفته وی 2200 میلیارد تومان اعتبار برای حدود 250 هزار نفر کارگری که به دلایل مختلف مانند تعطیلی واحدهای تولیدی از کار بیکار شده‌اند مقرر شده است تا بیمه بیکاری برای دوره‌های موقتی که بعضی واحدهای تولیدی از کار خارج می‌شوند قوی‌تر شود.

وی افزود: در سال جاری کارگران به دلیل افزایش سطح عمومی قیمت‌ها با مشکلات زیادی مواجه بودند و چون نمی‌توانستیم در میانه سال دستمزدها را افزایش دهیم، سختی‌های زیادی را متحمل شدند. در این راستا با جامعه‌ کارفرمایی مذاکرات زیادی داشتیم که حتی‌المقدور به کارگران خدمات بیشتری ارائه کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ