کد خبر: ۱۱۷۳۴۲
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶

مرگ موسس بورس کوآدریگا ۱۳۷ میلیون دلار را بر باد داد

مرگ موسس بورس کوآدریگا ۱۳۷ میلیون دلار را بر باد داد

موسس بورس کوآدریگا فوت کرد و ۱۳۷ میلیون دلار ارز دیجیتال در حساب کاربران مسدود شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پس از این که موسس بورس کوآدریگا در ماه دسامبر فوت کرد ۱۸۰ میلیون دلار کانادا (۱۳۷.۲۱ میلیون دلار آمریکا) ارز دیجیتال در حساب کاربران این بورس مسدود شد. چرا که وی تنها فردی بوده که پسورد دسترسی به این اطلاعات را داشته است. 

 جرالد کوتن درحالی از بیماری فوت کرده که به فعالیت داوطلبانه در یتیم‌خانه‌ای در هند مشغول بوده است. مرگ وی توسط صفحه فیس‌بوک بورس کوآدریگا در روز ۱۴ ژانویه اعلام شد. 

این بورس که تجارت بیت‌کوین، لایت‌کوین و اتروم در آن صورت می‌گیرد هفته گذشته در دادگاه عالی نوا اسکاتیا تقاضای حمایت از سرمایه‌گذاران را ثبت کرده است.  طبق شهادتی که توسط همسر کوتن از طرف شرکت به دادگاه تسلیم شده بورس کوآدریگا دارای ۳۶۳۰۰۰ کاربر ثبت شده و در کل ۲۵۰ میلیون دلار کانادا به ۱۱۵۰۰۰ نفر از این کاربران بدهکار است. 

خانم رابرتسون در این استشهادنامه اعلام کرد: کامپیوتر شخصی اصلی کوتن دارای بخش کیف پولِ سرد ارز دیجیتال است که تنها به صورت فیزیکی و نه آنلاین قابل دسترسی می‌باشد و مرگ او بیش از ۱۸۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را در این کیف پول سرد بدون امکان دسترسی باقی گذاشته است. 

وی افزود: در زمان حیات کوتن اطلاعی از مسائل کاری او نداشته و پسورد و رمز ریکاوری آن را نمی‌داند. علی‌رغم جستجوی مکرر و دقیق نتوانسته این رمزها را به صورت نوشته شده در جایی پیدا کند.

رابرتسون ادامه داد: با یک متخصص تماس گرفته  و او به صورت خیلی محدود توانسته  چند ارز دیجیتال و مقداری اطلاعات را از سایر کامپیوترهای کوتن و موبایل وی به دست آورد. اما در مورد کامپیوتر اصلی همه چیز دست‌نخورده باقی مانده است. 

دین اسکورکا معاون بورس رقیب بیت‌بای گفت: این اتفاق نشان‌دهنده چالش‌های منحصر به فرد ارزهای دیجیتال است و براین مساله صحه می گذارد که لازم است دولت به موضوع ورود کرده و مقرراتی برای بورس‌های ارز دیجیتال تنظیم کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ