کد خبر: ۱۱۷۳۷۳
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷

واردات کالاهای اولویت‌دار بدون رعایت سقف و سابقه واردکننده مجاز شد

واردات کالاهای اولویت‌دار بدون رعایت سقف و سابقه واردکننده مجاز شد

سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: واردات کالاهای دارای اولویت بدون رعایت سقف واردات و سابقه واردکننده برای صادرکنندگان مجاز است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا مودودی با اشاره به درخواست بخش صادراتی برای رفع تعهدات ارزی گفت: با توجه به موافقت وزیر صنعت و با عنایت به صورت‌جلسه کمیته بازرگانی ستاد تنظیم بازار، انجام واردات در مقابل صادرات در سامانه جامع تجارت و سامانه نیما امکان‌پذیر شد.

وی افزود: صادرکنندگانی که می‌خواهند از ارز صادراتی برای رفع تعهد ارزی اقدام به ثبت سفارش و واردات کنند می‌توانند به تشخیص رئیس سازمان صنعت استان مربوطه نسبت به واردات کالاهای دارای اولویت بدون رعایت سقف ارزشی واردات اقدام کنند.

مودودی برای صادرکنندگان سابقه وارداتی را ضروری ندانست و گفت: در مورد ثبت سفارش‌هایی که کالا در گمرکات موجود است و ارز آنها تأمین شده نیز رعایت سقف و سابقه واردات ضروری نیست و سازمان‌های صنعت استانی موظف هستند در اسرع وقت با اجرای این ضابطه نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌ های موجود در سازمان مربوطه اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، دفتر مقررات صادرات و واردات و مرکز توسعه تجارت الکترونیک نیز می‌توانند با استفاده از داده‌ها و اطلاعات قبض انبار و بارنامه انجام سیستمی این فرآیند را امکان‌پذیر و عملیاتی سازند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ