کد خبر: ۱۱۸۳۹۳
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸

رییس خزانه‌داری و نماینده تجاری آمریکا برای مذاکره به چین می‌روند

رییس خزانه‌داری و نماینده تجاری آمریکا برای مذاکره به چین می‌روند

مقامات ارشد چین و آمریکا دور جدیدی از مذاکرات را در پکن آغاز خواهند کرد تا به قراردادی برای حفاظت از حقوق معنوی آمریکا و جلوگیری از افزایش تعرفه بر ضد کالاهای چینی دست پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، منابع آگاه خبر دادند: هفته آینده قرار است مقامات ارشد چین و آمریکا دور جدیدی از مذاکرات را در پکن آغاز کنند تا به قراردادی برای حفاظت از حقوق معنوی آمریکا و جلوگیری از افزایش تعرفه بر ضد کالاهای چینی در ۲ مارچ دست پیدا کنند.

نمایندگان تجاری آمریکا شامل استیون منوچین وزیر خزانه‌داری و رابرت لایتایزر نماینده تجاری آمریکا آخر هفته جاری پس از تعطیلات سال نوی چینی به پکن می‌رسند.

دونالد ترامپ در سخنرانی مهم سالانه در مورد وضعیت آمریکا اعلام کرد: هر قرارداد تجاری جدیدی که با چین بسته شود باید شامل تغییرات ساختاری واقعی برای خاتمه دادن به اقدامات تجاری ناعادلانه باشد. کسری تجاری را کاهش دهد و از مشاغل آمریکایی‌ها دفاع کند.در صورتی که چین و آمریکا تا ساعت ۱۲:۰۱ نیمه شب ۲ مارچ به وقت آمریکا به توافق تجاری نرسند تعرفه‌های کالاهای چینی را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش خواهد داد.این دیدار ۲۷ و ۲۸ فوریه در ویتنام برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ