کد خبر: ۱۱۸۳۹۶
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸

ایران ساخت خط لوله گاز طبیعی به هند را می پذیرد

ایران ساخت خط لوله گاز طبیعی به هند را می پذیرد

وزیر نفت ایران گفت: ایران قصد دارد برنامه ساخت یک خط لوله گاز طبیعی زیر دریایی به هند را بپذیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رادیو بین المللی چین به نقل از بیژن نامدار زنگنه اعلام کرد: پروژه ساخت یک خط لوله گاز طبیعی زیر دریایی به هند را روسیه مطرح و ایران از آن استقبال کرده است. این خط قرار است از طریق دریای عمان و اقیانوس هند گاز طبیعی ایران را به ایالت گجرات هند منتقل کند.

بر اساس این گزارش، سفیر هند در روسیه بتازگی گفت: هند به پروژه خط لوله گاز طبیعی ایران - پاکستان - هند که در حال برنامه ریزی است علاقه دارد و در حال حاضر طرح های فنی احتمالی و مختلف در دست بررسی است و در صورت تصمیم گیری نهایی با روسیه تماس خواهد گرفت.

کارشناسان معتقدند قیمت هر واحد گاز دریافتی در ساحل هند از طریق این خط لوله 5 تا 5.50 دلار خواهد بود که این میزان از قیمت گاز تولیدی در هند کمتر است.

نتایج یک مطالعه تخصصی نشان می دهد، احداث یک خط لوله 1300 کیلومتری از ایران به هند از طریق دریا بدون عبور از خاک پاکستان می تواند گاز را با قیمتی پایین تر از ال ان جی خریداری شده از بازارهای منطقه ای به هند بیاورد. این خط لوله به عنوان یک گزینه جایگزین برای پروژه نیمه تمام خط لوله انتقال گاز زمینی ایران -پاکستان - هند مطرح شده که برای انتقال روزانه 31.5 میلیون متر مکعب گاز از ایران به هند طراحی شده و می تواند در مدت 2 سال احداث شود.

دهلی نو از سال 2007 به دلایل امنیتی و تجاری در مذاکرات مربوط به این پروژه شرکت نمی کند اما هیچگاه به صورت رسمی از این پروژه 7.6 میلیارد دلاری انصراف نداده است.

بر اساس پیشنهاد جدید، باید یک خط لوله از زیر دریا به طول 1300 متر با دور زدن منطقه انحصاری اقتصادی پاکستان بین ایران و هند کشیده شود.هند در نظر دارد از طریق این خط لوله،خوراک نیروگاه ها ،کارخانجات کود شیمیایی و فولاد سازی را تامین کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ