کد خبر: ۱۱۸۴۰۳
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹

پیش بینی هواشناسی از آب و هوای هفته آتی

پیش بینی هواشناسی از آب و هوای هفته آتی

سازمان هواشناسی برای هفته آتی از ورود دو سامانه جوی پربارش در اغلب مناطق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با ورود سامانه بارشی از غر‌ب، بارش آغاز می‌شود و در بعدازظهر جمعه به کل نوار غربی و دامنه‌های البرز غربی و غرب سواحل خزر گسترش می‌‌یابد.

روز شنبه با تقویت سامانه، بارش‌ها در کل نیمه غربی و همچنین به صورت پراکنده در شرق و شمال شرق و شرق سواحل خزر گسترش می‌یابد.بیشینه بارش‌ها شنبه در جنوب ایلام،‌لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، غرب فارس و غرب خلیج فارس است و بارش‌ها در مناطق مرتفع و سردسیر به صورت برف خواهد بود.

در شمال غرب نیز کاهش نسبی دما رخ می‌دهد اما یکشنبه سامانه بارشی در شرق سواحل خزر و شمال شرق فعال است و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

بعدازظهر یکشنبه با ورود سامانه بارشی جدید از جنوب و جنوب غرب بارش در این مناطق آغاز می‌شود و دوشنبه با تقویت این سامانه گستره فعالیت آن غیر از شرق و شمال شرق می‌رسد که شدت بارش‌ها در استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و مرکز خلیج فارس است. این سامانه سه‌شنبه در کل کشور فعال است و چهارشنبه از نوار شرقی خارج می‌شود.

برای آسمان تهران جمعه کمی ابری، بعدازظهر افزایش ابر و اوایل شب بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما ۱۴ و ۵ درجه خواهد بود و شنبه نیز آسمان تهران نیمه‌ابری است.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ