کد خبر: ۱۱۸۴۳۳
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰

آخرین  قیمت جهانی نفت و طلا

آخرین قیمت جهانی نفت و طلا

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز گذشته با ۰.۴۷ سنت معادل ۰.۷۶ درصد افزایش به ۶۲ دلار و ۱۰ سنت رسید. قیمت هر اونس طلا نیز با نیم درصد افزایش به ۱۳۱۶ دلار و ۶۱ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، پس از آنکه منابع آگاه گفتند عربستان تولید در ماه ژانویه را حدود 400 هزار بشکه کاهش داده و به 10.24 میلیون بشکه رسانده است قیمت نفت روز جمعه افزایش داشت اما به دلیل تشدید نگرانی ها از کند شدن تقاضای جهانی افت قیمت هفتگی را به ثبت رساند.

نگرانی ها در مورد اختلافات تجاری میان آمریکا و چین نیز از عوامل افت شاخص ها در بازارهای مالی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز گذشته با 0.47 سنت معادل 0.76 درصد افزایش به 62 دلار و 10 سنت رسید. در معاملات هفتگی قیمت نفت برنت حدود 1.5 درصد کاهش داشت. قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با 8 سنت معادل 0.15 درصد افزایش به 52 دلار و 72 سنت رسید اما افت حدود 51 درصدی را تجربه کرد.

قیمت طلا نیز در حالی که نگرانی از چشم انداز تیره و تار اقتصاد جهانی بر اشتهای ریسک پذیری سرمایه گذاران تاثیر گذاشته است افزایش داشت اما تقویت ارزش دلار موجب شد تا قیمت طلا همچنان در مسیر اولین کاهش هفتگی در 3 هفته اخیر قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز گذشته با نیم درصد افزایش به 1316 دلار و 61 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز پنجشنبه به پایین ترین رقم در طی بیش از یک هفته گذشته یعنی 1302 دلار و 11 سنت رسیده بود. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات روز گذشته با 0.33 درصد افزایش به 1318 دلار و 50 سنت رسید.

باب هابرکورن تحلیلگر موسسه آر جی او فیوچرز در این باره گفت: با توجه به افت شاخص ها در بازارهای بورس شاهد خروج برخی از سرمایه ها به مقصد بازار طلا هستیم... واقعیت این است که اقتصاد آمریکا مثل اقتصاد حوزه یورو شاهد آمارهای ضعیف نیست و این موجب تقویت ارزش دلار شده است. اگر ارزش دلار اکنون اندکی تضعیف می شد به جای 3 دلار شاهد افزایش 7 تا 8 درصدی قیمت طلا می بودیم.

به دلیل نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی و عدم مشاهده هرگونه سیگنالی مبنی بر حل اختلافات تجاری میان آمریکا و چین ارزش سهام در بازارهای بورس جهان روز گذشته برای سومین جلسه متوالی افت داشت.

قیمت طلا تحت تاثیر نوسانات بازارهای بورس و لحن تدافعی فدرال رزرو در مورد افزایش فزاینده نرخ بهره نسبت به رقم های کاهشی ثبت شده در ماه اوت حدود 13 درصد افزایش یافته است. هرچند که تقویت ارزش دلار موجب شد تا قیمت فلز زرد در این هفته حدود 0.3 درصد کاهش یابد.   
 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ