کد خبر: ۱۱۸۴۴۷
۹:۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱

اقدامات مپنا برای بهبود آلومینیوم المهدی و نخستین عرضه محصولات در بورس
نماینده مجلس خبر داد:

اقدامات مپنا برای بهبود آلومینیوم المهدی و نخستین عرضه محصولات در بورس

نماینده مجلس با اعلام اقدامات مپنا برای بهبود وضعیت آلومینیوم المهدی از عرضه محصولات این شرکت در بورس کالا و برای اولین بار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد مرادی درباره شرایط کنونی آلومینیوم المهدی به خانه ملت گفت: پس از واگذاری این کارخانه، تامین مواد اولیه به مشکل اصلی تبدیل و حتی بسیاری از دیگ‌ها از فرآیند تولید خارج و منجر به ضرر مالی هنگفتی شد. در واگذاری قبلی، روال قانونی طی نشد و تمامی امور خارج از ضوابط قانونی بود. به همین دلیل پس از گزارش سازمان بازرسی و دیوان محاسبات، قرارداد قبلی فسخ شد.

وی افزود: در دومین واگذاری تلاش شد تمامی منافع دولت و بیت المال رعایت شود و برای تحقق این مهم، کارخانه آلومینیوم المهدی به مپنا به عنوان خریدار جدید واگذار شد و مدیران جدید هم مستقر و فهرستی از نیازمندی‌ها و مشکلات این کارخانه را تهیه و مقرر شده مواد اولیه تامین و اقدامات لازم برای رونق مجدد این کارخانه انجام شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: یکی از مشکلات آلومینیوم المهدی، تامین برق بود که با توجه اینکه مپنا حدود 10 هزار مگاوات برق تولید می‌کند و برق ذخیره شده دارد، مشکل اصلی و اساسی این کارخانه حل شد. از سوی دیگر در گذشته محصولات آلومینیوم المهدی در بورس کالا عرضه نمی‌شد اما به تازگی مقرر شده برای نخستین بار و با شرایط معمولی در بورس عرضه و قیمت ها از این طریق مشخص شود.

براساس این گزارش، مپنا که برنامه افزایش سرمایه 50 درصدی از محل سود انباشته دارد ، اخیرا" مالک 77.22 درصد سهام شرکت آلومینیوم المهدی و 100 درصد سهام طرح هرمزال شده است .

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ