کد خبر: ۱۱۸۴۹۴
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲

علت تمدید قرارداد یک ساله صادرات برق ایران به عراق
مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد:

علت تمدید قرارداد یک ساله صادرات برق ایران به عراق

مدیرعامل شرکت توانیر علت تمدید قرارداد یک ساله صادرات برق ایران به عراق را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدحسن متولی زاده با اشاره به تمدید قرارداد صادرات برق ایران به عراق به تسنیم گفت: امضای قرارداد صادرات برق ایران به عراق به مدت یکسال به معنای بی رغبت بودن کشور همسایه به امضای قرارداد به مدت طولانی‌تری نبود بلکه به طور مرسوم قراردادهای صادرات برق یکساله امضا می شوند.

وی با بیان اینکه ایران آمادگی دارد برق را به عراق تا هر زمان که مایل باشد صادر کند گفت: در تفاهم‌های صورت گرفته بین ایران و عراق مقرر شد تا شبکه توزیع و فوق توزیع برق توسط متخصصان صنعت برق ایران اصلاح و بازسازی شود. هنوز قراردادی به امضا نرسیده اما در توافق‌نامه اولیه این موضوع مورد تأکید قرار گرفته است.

این مقام مسئول اعلام کرد: در مذاکرات بعدی و در جریان بررسی‌های کارگروه‌های مشترکی که تشکیل می شود قرار است این تفاهم به قرارداد منجر شود.

متولی زاده در خصوص درخواست عراق برای آموزش نیروهای برق توسط متخصصان صنعت برق ایران گفت: آمادگی کامل داریم در هر بخش مورد نیاز عراقی‌ها آموزش‌های لازم را به نیروهای صنعت برق آنها ارائه دهیم.سطح پیشرفت صنعت برق ایران به اندازه‌ای است که نه‌تنها نیازهای داخلی را بدون مشکل تأمین می‌کند بلکه کشورهای منطقه نیز درخواست همکاری دارند تا بتوانند از سطح تکنولوژی و توانمندی‌های صنعت برق ایران بهره‌مند شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ