کد خبر: ۱۱۸۵۵۲
۰:۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴

آمار ۱۰ ماهه تولید و صادرات صنعت پتروشیمی اعلام شد

آمار ۱۰ ماهه تولید و صادرات صنعت پتروشیمی اعلام شد

بنابراعلام شرکت ملی صنایع پتروشیمی،تولید مجتمع های پتروشیمی تا پایان دی ماه به ۴۴.۸ میلیون تن و ارزش صادرات به بیش از ۹.۷ میلیارد دلار رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد: عملکرد ۲۰ مجتمع پتروشیمی مستقر درمنطقه ماهشهر تا پایان دی سال جاری بیش از ۱۵.۸ میلیون تن و عملکرد ۱۶ مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه عسلویه بیش از ۱۹.۸ میلیون تن بوده است.

تولید واقعی ۲۰ مجتمع پتروشیمی مستقر در مناطق داخلی بیش از ۹.۱ میلیون تن بوده است.مجموع کل تولید صنعت پتروشیمی دردی ماه حدود ۴.۳ میلیون تن بوده که بالاترین عملکرد را مجتمع های فن آوران،خراسان، لاله ، شیراز و آریاساسول به خود اختصاص دادند.

صادارت محصولات پتروشیمی در ۱۰ ماهه سال جاری به میزان بیش از ۱۷ میلیون تن و به ارزش بیش از ۹.۷ میلیارد دلار انجام شده است.مجتمع های پتروشیمی در دی ماه بیش از ۱.۵ میلیون تن محصول به ارزش بیش از ۷۹۲ میلیون دلار صادر کردند.

درمنطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در این مدت بیش از ۹.۲ میلیون تن محصول به ارزش ۴.۹ میلیارد دلار صادر شد و در منطقه ماهشهر نیز بیش از ۴.۳ میلیون تن محصول به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد دلار روانه بازارهای بین المللی شد.همچنین درسایر مناطق، ۳.۶ میلیون تن محصول به ارزش ۲.۱ میلیارد دلار صادر شد.

در این مدت بالاترین میزان صادرات از نظر وزنی به پتروشیمی زاگرس با بیش از ۲ میلیون تن و از نظر ارزشی به پتروشیمی نوری با بیش از ۱.۱ میلیارد دلار در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اختصاص یافت.

در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرامام با بیش از ۱.۱ میلیون تن صادرات توانست بیش از ۷۱۹ میلیون دلار صادرات را رقم بزند.در سایر مناطق نیز پتروشیمی خارک بیش از ۸۹۲ هزار تن محصول را به ارزش ۳۳۹ میلیون دلار روانه بازارهای خارجی کرد و رتبه نخست را در زمینه صادرات به خود اختصاص داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ