کد خبر: ۱۱۸۵۶۷
۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴

انتقادات عضو اتاق بازرگانی تهران از اروپا و PSV

انتقادات عضو اتاق بازرگانی تهران از اروپا و PSV

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: پس از حدود ۹ ماه مذاکره و گمانه‌زنی درباره اقدام اروپا برای حفظ تعاملات اقتصادی با ایران ، انتظار فعالان اقتصادی از اروپا بیش از اینها بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فریال مستوفی به ایسنا گفت: کانال مالی اروپا که اخیراً تأسیس آن به مرحله نهایی رسید پیش از هر چیز جنبه تبلیغاتی و سیاسی دارد زیرا نشان می‌دهد که اروپا مصر است تا توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کرده و در چارچوب آن قدم بردارد.

وی افزود: توافق برجام همچنان برای اروپایی‌ها اهمیت دارد اما آنچه که در عرصه عمل در حال حاضر پیش‌بینی شده نسبت به انتظارات طرف ایرانی محدودتر است.

این تاجر با بیان این‌که کانال مالی اروپا تنها در حوزه کمک‌های بشردوستانه کار خود را دنبال می‌کند توضیح داد: فعلاً شرط اروپایی‌ها فعال کردن این کانال در انتقال غذا و دارو به ایران است اما شرکتی که تأسیس شده سرمایه بسیار محدودی دارد و به نظر می‌رسد در عرصه عمل نیز توان گسترده‌ای نخواهد داشت.

مستوفی ادامه داد: از سوی دیگر موضوع پیگیری شرط‌هایی همچون لزوم پیوستن ایران به FATF نیز در رابطه با این کانال مالی موضوعیت ندارد. هرچند پیوستن ایران به این عهدنامه بین‌المللی لازم است و باید پیگیری شود اما با توجه به این‌که این کانال نیازی به انتقال پول نداشته و در عرصه تهاتر کار می‌کند میان این دو موضوع رابطه‌ای مستقیم دیده نمی‌شود.

وی با بیان این‌که امروز یکی از اصلی‌ترین مشکلات فعالان اقتصادی ایران ، نقل و انتقال پول به خارج است ادامه داد: امیدواریم در حوزه‌هایی همچون تأمین دارو که اروپا فعالیت را در آن آغاز کرده دیگر با کمبود مواجه نباشیم اما در گام بعد قطعاً نیاز ایران اینگونه از سوی طرف‌های اروپایی پاسخ داده می‌شود که آنها موضوع انتقالات مالی را تسهیل کنند.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ