کد خبر: ۱۱۸۵۷۵
۱۰:۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴

مصوبه جدید شورای پول و اعتبار درباره رفع تعهد ارزی واردکنندگان

مصوبه جدید شورای پول و اعتبار درباره رفع تعهد ارزی واردکنندگان

شورای پول واعتبار جهت پیشگیری از سو استفاده تخصیص و تامین ارز بابت واردات کالا، راه اندازی سامانه رفع تعهد ارزی وارد کنندگان را به تصویب رساند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان جلسه شب گذشته شورای پول واعتبار و بنا به پیشنهاد بانک مرکزی و در جهت پیشگیری از سو استفاده تخصیص و تامین ارز بابت واردات کالا، راه اندازی سامانه رفع تعهد ارزی وارد کنندگان به تصویب رسید.

با اجرای این سامانه، ایفای تعهد وارد کنندگان به عنوان یک شاخص اعتبار سنجی از سوی بانک‌ها و وزارت صمت و سایر سازمان ها ارزیابی می شود که اشخاص متخلف از دریافت خدمات تا زمان رفع تعهد ارزی محروم می شوند.

در راستای پیشگیری و مبارزه با رانت و فساد این سامانه یکی از گلوگاه های فساد را خواهد بست، همچنین عملکرد بانک‌ها در این خصوص ارزیابی خواهد شد و با بانک‌هایی که مشتریان آنها بیشترین آمار عدم ایفای تعهد ارزی داشته باشند نیز برخورد خواهد شد.

با دسترسی وزارت صمت به این سامانه امکان ثبت سفارش جدید برای اشخاص دارای تعهد ایفا نشده وجود نخواهد داشت.سازمان امور مالیاتی هم در برخورد قانونی با گیرندگان ارز با دسترسی به این سامانه اقدام لازم را به عمل خواهد آورد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ