کد خبر: ۱۱۸۶۱۲
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴

سایت ثبت سفارش واردات خودرو باز شد

سایت ثبت سفارش واردات خودرو باز شد

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت گفت: سایت ثبت سفارش واردات خودرو براساس مصوبه هیات وزیران برای ترخیص خودروهای در گمرک مانده، باز شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی نیازی به فارس گفت: براساس مصوبه هیات وزیران برای ترخیص خودروهای در گمرک مانده، سایت ثبت سفارش واردات مدتی است که باز شده است.

وی با تاکید بر اینکه از طریق سایت ثبت سفارش واردات امکان ثبت سفارش فقط برای خودروهای در گمرک مانده فراهم شده است، افزود: براساس مصوبه هیات وزیران خودروهایی که تا تاریخ 16 مرداد 97 دارای قبض انبار هستند، می‌توانند ثبت سفارش شوند و این امکان برای خودروهایی که دارای قبض انبار با تاریخ بعد از آن هستند، فراهم نیست.

این مقام مسئول با اشاره به پرسش درباره امکان جعل قبض‌های انبار ادامه داد: مسئولیت بررسی  اصالت و تایید قبض انبار خودروها با گمرک است و در دستورالعمل 20 ماده‌ای وزیر صنعت که درباره نحوه ثبت سفارش و ترخیص خودروهای در گمرک مانده ابلاغ شد، تمام این موارد به صراحت ابلاغ شده است.

نیازی گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای نظارت، بعید می‌دانم که خودرویی به غیر از خودروهای موجود در گمرکات امکان ثبت سفارش یابد زیرا گمرک و سازمان بنادر برای تمام خودروهای موجود قبض انبار صادر کرده‌اند و حتی بعد از اصلاحیه تاریخ قبض انبار برآورد شد که 50 درصد از خودروهای موجود در گمرکات یعنی خودروهای که دارای قبض انبار بعد از تاریخ 16 مرداد 97 هستند، نمی‌توانند ثبت سفارش شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ