کد خبر: ۱۱۸۶۴۳
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶

منتظر افزایش تلفات جاده‌ای با حذف قیر از بودجه باشید
عضو هیأت مدیره اتحادیه فرآورده‌های نفتی:

منتظر افزایش تلفات جاده‌ای با حذف قیر از بودجه باشید

عضو هیأت مدیره اتحادیه فرآورده‌های نفتی با اشاره به این که هرگونه تغییر در روند بند هـ بودجه باعث توقف در اجرای پروژه‌های عمرانی می‌شود، گفت: با حذف قیر از بودجه ۹۸ تلفات جاده‌ای افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وحید شیخی به تسنیم گفت: تغییر بند هـ  بودجه ریسک بزرگی برای پروژه‌های عمرانی به همراه دارد و این تغییر در شرایط تحریم به نفع دولت و مردم نیست.

وی افزود: با نگاهی به بودجه 97 شاهدیم که وزارت نفت متعهد بود 4 میلیون تن ماده اولیه قیر به سازمان‌های دولتی تحویل دهد که با کسر بدهی قبلی، مقدار باقی مانده تحویلی فاصله زیادی با تعهد بودجه دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: حتی در ماه هایی که صادرات قیر کاملا متوقف بود این ماده اولیه به نفت کوره تبدیل و سوزانده شد اما به پروژه های عمرانی تخصیص داده نشد. حال در لایحه بودجه 98 دولت با وجود کسری 45000 میلیاردی و مشکلات صادرات نفت و قیر، پیشنهاد کرده به‌جای تحویل ماده اولیه قیر، وجه نقد آن را بپردازد.

شیخی گفت: در شرایط تحریم که دولت به تهاتر کالاها روی آورده دلیل حذف تهاتر VB و نفت خام از بند هـ لایحه بودجه چه مفهومی جز رفع مسئولیت و گسترش نارضایتی عمومی و تعطیلی فعالیت‌های این صنعت دارد؟ آیا نمایندگان مجلس با این عملکرد وزارت نفت و چشم‌انداز پیش رو وعده پرداخت وجه نقد جهت خرید قیر در لایحه بودجه 98 را اجرایی می‌بینند؟

وی افزود: از کلیه نمایندگان مجلس خواهشمندیم به منظور گسترش زیرساخت‌های عمرانی و کاهش تلفات جاده‌ای، وزارت نفت را متعهد به تحویل 3 میلیون تن ماده اولیه قیر با مبلغ  6 هزار میلیارد تومان نگه داشته و تاکید دارد پرداخت ریالی به تنهایی هیچگونه ضمانت اجرایی ندارد. همه نسبت به 45 نفری که به‌طور روزانه در جاده‌ها فوت می‌کنند، مسئول هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ