کد خبر: ۱۱۸۷۳۲
۱۱:۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸

توضیح وزیر صنعت درباره ادعای گرانی مجدد خودرو و راهکار ارزانی

توضیح وزیر صنعت درباره ادعای گرانی مجدد خودرو و راهکار ارزانی

وزیر صنعت با اشاره به برخی ادعاها مبنی بر گرانی مجدد خودرو با عرضه ۵ درصد زیر قیمت بازار گفت: گرانی خودرو ارتباطی با بکارگیری این شیوه ندارد، برای ارزانی باید تولید افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،رضا رحمانی درباره برخی ادعاها مبنی بر اینکه فرمولی که وزارت صمت برای ارزانی خودرو  به کار برده به گرانی مجدد در بازار منجر شده به خانه ملت گفت: گرانی خودرو ارتباطی با بکارگیری این شیوه ندارد، برای ارزانی خودرو باید تولید افزایش پیدا کند.

وی افزود: تاکنون تسهیلاتی به قطعه‌سازان پرداخت نشده است. در صورتی که این تسهیلات پرداخت شود تولید افزایش پیدا می‌کند و بازار خودرو ساماندهی می‌شود.

بنابراین گزارش،فرآیند پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی از سوی دولت به خودروسازان آغاز شده که طبق توافقات انجام شده میان خودروسازان و قطعه سازان قرار بر این شد تا این ۴  هزار میلیارد تومان مستقیما به بخش اقتصادی تزریق شود.دو هزار میلیارد تومان از تسهیلات در نظر گرفته شده مصوب دولت به ایران خودرو و دو هزار میلیارد تومان به سایپا اختصاص خواهد یافت. این منابع از سوی خودروسازان به قطعه سازان پرداخت خواهد شد.براساس فرمول وزارت صمت مقرر شده قیمت خودرو 5 درصد زیر قیمت بازار عرضه شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ