کد خبر: ۱۱۸۷۴۴
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸

آخرین خبر از زمین مهم
مدیرعامل اعلام کرد:

آخرین خبر از زمین مهم "دانا" و افزایش سرمایه/ اثر افزایش خودرو + برنامه ها

مدیرعامل بیمه دانا با اعلام عملکرد ۱۱ماه و مدیریت ۵ ماهه و جزییاتی از طرح جدید ، درباره زمین های علی آباد، افزایش سرمایه ، برنامه های توسعه ایی و...توضیح داد و از عرضه سهام شرکت های بیمه انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد ابراهیم کاردگر که از اوایل مهر سال جاری بار دیگر مدیرعامل بیمه دانا و جانشین بیژن صادق شده ، درباره عملکرد 11 ماهه و 5 ماهه مدیریت ، برنامه های توسعه ایی ، طرح مهر دانا ، زمین علی آباد، افزایش سرمایه و... به خبرنگاران توضیح داد.

عملکرد 11 ماهه شرکت و 5 ماهه مدیر + برنامه های سال آینده

وی درباره عملکرد 11 ماهه این شرکت بورسی گفت: "دانا" در نیمه نخست سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش حدود 14 درصدی حق بیمه ها روبرو شده و نسبت خسارت آن به 76 درصد رسیده و 1942 میلیارد تومان خسارت پرداخت و در 9 ماهه هم 15 تومان سود برای هر سهم محقق کرده اما با توجه به سهم قابل توجه بخش درمان، نسبت خسارت این بخش به 102 درصد رسیده که در برابر حداکثر سهم 80 درصدی دستورالعمل ، می تواند منجر به زیان انباشته شود.

این مقام مسئول از رشد 50 درصدی فروش ، کاهش خسارت از 76 به 74 درصدی ، افزایش 202 میلیارد تومانی ذخایر ، پرداخت 942 میلیارد تومان به مراکز درمانی و زیان دیدگان در دوره مدیریت 5 ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اصلاح سبد بیمه و اغلب قراردادهای کلان حوزه درمان ، تمرکز بر روی حق بیمه مناسب با قیمت تمام شده واقعی ، حضور در رتبه سوم و افزایش سهم 8 درصدی بازار، تحقق سود اعلامی و حفظ منافع همه ذینفعان را از جمله برنامه های مدنظر برای سال آینده اعلام کرد.

انتقاد از عرضه سهام شرکت های بیمه

کاردگر با اشاره به تغییرات صنعت بیمه و دچار شدن شرکت ها به جنگ قیمت ها که منجر به زیاندهی رشته درمان شده ، ادامه داد: زنگ خطر این موضوع را در انجمن زده و به رئیس کل بیمه مرکزی هم اعلام کرده ام. به عنوان یک کارشناس هم ، ریل گذاری صنعت بیمه در اصل 44 و واگذاری شرکتها را از همان ابتدا نادرست می دانستم و هنوز هم به آن اعتقاد دارم. چون در برابر نبود زیر ساخت های برای ایجاد بازار رقابتی و سهم 50 درصدی یک شرکت از بازار ، سود شرکت های بیمه کاهش یافته و سرمایه گذاران رغبتی به مشارکت در افزایش سرمایه و خرید سهام این گروه ندارند.

اثر افزایش قیمت خودرو و درخواست از مشتریان برای بروز کردن بیمه بدنه

وی سهم بیمه دانا از در رشته عمر و پس انداز را 11 درصد اعلام کرد و با تاکید بر لزوم استفاده از استراتژی خاص در این حوزه ، درباره اثر افزایش قیمت خودرو در بیمه شخص ثالث توضیح داد: در پی افزایش قیمت محصولات خودرویی ، از طریق پیامک شرکت و انجمن به مشتریان اعلام شده تا نسبت به الحاقیه و بروز کردن بیمه بدنه اقدام کنند.

جزییاتی از طرح بیمه جدید

نائب رئیس هیات مدیره "دانا" ، برگ برنده  این شرکت را نیروی انسانی کارآمد و شبکه فروش مناسب دانست و درباره طرح مهر دانا که مرحله آن از 14 بهمن آغاز شده گفت: با توجه به مالکیت 55 درصدی سهام عدالت از بیمه دانا و 45 میلیون نفر مشمول سهام عدالت، این طرح با همکاری و ضمانت بانک قرض الحسنه مهر و با هدف کمک به اقشار خاص و ناتوان در پرداحت بیمه خودرو و موتور و تا سقف 2.5 میلیون تومان شروع شده و قرار است در آینده نسخه های دیگری هم عملیاتی شود .

کاردگر ادامه داد: در این طرح همه امور سیستماتیک و توسط بیمه دانا و بدون تعهد شرکت و از طریق کسر از حقوق انجام می شود و متقاضی بدون ضامن می تواند با مراجعه به دفاتر نمایندگی ها ، اقدام کند. برنامه بعدی ، بیمه تکمیلی 350 هزار نفر از تاکسیران ها است .

آخرین خبر از زمین های علی آباد

وی در بخش دیگری از این برنامه خبری در مورد تکلیف زمین های علی آباد ، توضیح داد: در دوره فروردین 91 تا شهریور 92 که مدیرعامل بیمه دانا بودم ، دستور دفتر آقا در این مورد دریافت شد و قرار بوده و هست که یا از طریق فروش زمین و یا پرداخت قیمت نهایی شود . در این میان مذاکرات ادامه دارد اما در مورد ارزش زمین اختلاف نظر وجود دارد که انتظار می رود حل و فصل شود.

افزایش سرمایه و نبود برنامه ایی برای فروش سهام

کاردگر در پاسخ به این سئوال بورس پرس که با توجه به لزوم رعایت حداقل سرمایه 250 میلیارد تومانی شرکت های بیمه ، برنامه افزایش سرمایه از 150 به 250 میلیارد تومان چه زمانی انجام خواهد شد و تکلیف عرضه دو بلوک 13 و 6.7 درصدی از سهام عادی و حق تقدم "دانا" توسط سازمان تامین اجتماعی (که اردیبشهت سال جاری بدون نتیجه ماند) به کجا  انجامید ، توضیح داد: یکی از اهداف مدنظز عبور از پیچ فعلی و اجرای برنامه های توسعه ای از جمله افزایش سرمایه در سال آینده است.

وی ادامه داد: درباره فروش سهام شرکت هم تاکنونی بحثی در هیات مدیره نشده و به نظر سهامدار عمده بستگی دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ