کد خبر: ۱۱۸۷۴۷
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸

صادرات کالاها از مناطق آزاد با ۳ شرط مجاز اعلام شد

صادرات کالاها از مناطق آزاد با ۳ شرط مجاز اعلام شد

سازمان توسعه تجارت با ابلاغیه ای به گمرک صادرات کالاهای مشمول ممنوعیت و محدودیت را از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با رعایت شرایطی مجاز اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،سازمان توسعه تجارت با ابلاغ نامه‌ای به گمرک صادرات کالاهایی که مشمول ممنوعیت و محدودیت در سرزمین اصلی می‌شوند را از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با رعایت شرایط زیر مجاز اعلام کرد:

۱. در صورتی که محصول تولیدی با ۱۰۰ درصد مواد اولیه خارجی تولید شده باشد، مشمول هیچ‌گونه ممنوعیت و محدودیت در صادرات نمی‌شود.

۲. در صورتی که محصول تولیدی با ۱۰۰ درصد مواد اولیه داخلی تولید شده باشد، مشمول محدودیت و ممنوعیت‌های اعلامی وزارت صنعت می‌شود.

۳. در صورتی که محصول تولیدی با درصدی از مواد اولیه داخلی و خارجی تولید شده باشد، صادرات محصول به میزان مواد اولیه خارجی به کار رفته در محصول مشمول هیچ‌گونه محدودیت و ممنوعیت نیست و صادرات به میزان مواد اولیه داخلی به کار رفته در محصول، مشمول محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های صادرات سرزمین اصلی خواهد بود.

تبصره: ملاک عمل و تشخیص گمرکات اجرایی در خصوص موارد ذکر شده، گواهی تولید صادره توسط سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خواهد بود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ