کد خبر: ۱۱۸۷۹۳
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹

ظرفیت های متنوع بازار سرمایه برای تامین مالی و مهمترین ابزار
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن مطرح کرد:

ظرفیت های متنوع بازار سرمایه برای تامین مالی و مهمترین ابزار

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن با بیان اینکه بازار سرمایه از ظرفیت های متنوعی برای تامین مالی برخوردار است،گفت: یکی از مهمترین ابزارها اوراق منفعت است که نقش مهمی در توسعه ایفا می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمودرضا خواجه نصیری در دومین همایش تامین مالی با اشاره به ساختارها و روش های تامین مالی از طریق بازار سرمایه گفت: با کمک کمیته فقهی ابزارهای مالی متنوعی در دسترس سرمایه گذاران قرار دارد که با هر سلیقه ای منطبق است .اوراق اجاره، اجاره سهام، مرابحه، سفارش ساخت، رهنی و خرید دین، مشارکت، سلف و اوراق منفعت از مهمترین انواع اوراق بدهی هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین ابزارهای تامین مالی اوراق منفعت است، افزود: این اوراق با استفاده از قراردادهای مجاز شرعی طراحی شده و به توسعه کمی و کیفی بازار مالی کمک می کند.

این مقام مسئول تامین مالی صنعت نفت با استفاده از اوراق منفعت را راهی برای توسعه اقتصادی دانست و گفت: در سیاست های اقتصاد مقاومتی به توسعه صنعت نفت تاکید شده و بدیهی است هر صنعتی به تامین مالی نیاز دارد و یکی از بهترین گزینه های تامین مالی اوراق منفعت است.

خواجه نصیری ادامه داد: بازار سرمایه از ظرفیت های متنوع و گسترده ای برای تامین مالی برخوردار است و به ویژه در بحث اوراق منفعت سازمان بورس، ارکان، سپرده گذاری مرکزی و مجموعه بازار سرمایه روش اثر بخش و کارآمدی را طراحی کرده اند که می تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی ایفا کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ