کد خبر: ۱۱۸۸۰۵
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹

تکلیف صادرکنندگان ریالی کالا به دو کشور همسایه مشخص شد
رئیس کنفدراسیون صادرات:

تکلیف صادرکنندگان ریالی کالا به دو کشور همسایه مشخص شد

رئیس کنفدراسیون صادرات از تصمیم جدید بانک مرکزی مبنی بر تعیین تکلیف صادرکنندگان کالا به عراق و افغانستان بصورت ریالی تا ۱۶ مرداد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد لاهوتی از تصمیم جدید بانک مرکزی برای صادرکنندگانی که به صورت ریالی به عراق و افغانستان، کالا صادر کرده‌اند، خبر داد و گفت: یکی از تصمیمات دولتی که به محل مناقشه فعالان اقتصادی با بانک مرکزی تبدیل شده، تعهد ارزی در خصوص صادرات ریالی به عراق و افغانستان بود.

وی افزود: در بخشنامه 21 اردیبهشت معاون اول رئیس‌جمهور، صادرات ریالی به بازار عراق و افغاستان از بند پ بخشنامه ارزی مذکور مستثنی شده بود درحالی‌که بخشنامه بانک مرکزی در دوره مدیریت جدید، صادرات گذشته به این دو کشور نیز مشمول بازگشت ارز صادراتی شده بود.

این فعال حوزه صادرات ادامه داد: از آنجایی که از زمان صدور بخشنامه معاون اول رئیس جمهور تا وقتی‌که بخشنامه مرتبط با این موضوع از سوی بانک مرکزی در دوره مدیریت رئیس جدید ابلاغ شد، 5 ماه زمان سپری شده بود، بسیاری از صادرکنندگان با این دغدغه مواجه بودند که چطور بابت صادراتی که به صورت ریالی انجام داده‌اند، تسویه ارزی داشته باشند.

لاهوتی گفت: بانک مرکزی به تازگی پذیرفته صادرکنندگانی که تا 16 مرداد 97 کالای صادراتی را به صورت ریالی به عراق و افغانستان فروخته‌اند، با ارائه اسناد مثبته‌ای که نشان دهد این ریال، بابت کالاهای صادراتی به حساب آمده، مشمول رفع تعهد ارزی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ