کد خبر: ۱۱۸۸۶۶
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰

نحوه تسویه طلب 20 هزار میلیاردی بانک ها + سه مصوبه دیگر بودجه
مجلس تصویب کرد:

نحوه تسویه طلب 20 هزار میلیاردی بانک ها + سه مصوبه دیگر بودجه

در جلسه امروز مجلس و بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۸، نحوه تسویه طلب 20 هزار میلیاردی بانک ها و سه مصوبه دیگر تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان جلسه امروز مجلس و بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه 98، بندهای دو الحاقی، ن، ط و م
از تبصره 5 ماده واحده
تصویب شدند.

طبق بند دو الحاقی تبصره 5، استفاده از اسناد خزانه اسلامی برای تأدیه بدهی ناشی از تملک اراضی مربوط به همان طرح در طرح‌ها و پروژه‌های ملی و استانی در چهارچوب قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه و این قانون بلامانع است.

براساس بند ن، سقف استفاده دولت از اوراق موضوع این تبصره برای مصارف بودجه عمومی به استثنای اسناد تسویه موضوع بند و این تبصره، حداکثر معادل سقف پیش‌بینی‌شده در جدول شماره 4 قانون برنامه ششم توسعه می‌باشد و اجازه مصرف از اوراق منتشره مربوط به شرکتها و شهرداری‌ها در بودجه عمومی را ندارد.

طبق بند ط تبصره 5 ماده واحده به‌منظور‌ سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفت و گاز با اولویت میادین مشترک وزارت نفت و طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای وزارت صنعت و نیرو، وزارت‌خانه‌های مذکور از طریق شرکت‌های تابعه و با تصویب شورای اقتصاد، اوراق مالی اسلامی (ریالی یا ارزی) در سقف 35 هزار میلیارد ریال منتشر و بازپرداخت اصل و سود این اوراق توسط شرکت‌های مذکور از محل افزایش تولید همان میادین (برای طرح‌های وزارت نفت) و عایدات طرح (برای طرح‌های وزارت صنعت) تضمین کنند.

در بند م تبصره 5 نیز به دولت اجازه داده می‌شود در صورت اجرای عملیات بازار باز و نیز وثیقه‌گیری اوراق مالی اسلامی دولتی از بانک‌ها توسط بانک مرکزی، بخشی از بدهی‌های قطعی و حسابرسی‌شده خود به بانک‌ها را که در چارچوب قوانین تا پایان سال 97 ایجاد شده است تا سقف 200 هزار میلیارد ریال بهادار‌ سازی کند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ