کد خبر: ۱۱۸۸۶۹
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰

تهدید دوباره اروپا به اقدامات ترامپ

تهدید دوباره اروپا به اقدامات ترامپ

رئیس کمیسیون اروپا ترامپ را تهدید کرد که اگر تعرفه‌های گمرکی زیاد بر روی واردات خودرو را اجرایی کند این اتحادیه نیز اقدامات متقابل را در پیش خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، ژان کلود یونکر با تاکید بر اینکه انتظار ندارد دونالد ترامپ در روزهای آینده تعرفه‌های گمرکی بالایی روی تولیدات خودروی اروپایی قرار دهد به تاگس اشپیگل گفت: ترامپ گفته فعلا هیچ گونه تعرفه‌های بالا بر خودروهای اروپایی وجود نخواهد داشت. من این گونه اظهارات را نشانه انعطاف پذیری می دانم.

وی افزود: این مسئله واضح است اگر وی خلاف وعده عمل کند دیگر خود را به خرید سویا و گاز مایع بیشتر از آمریکا متعهد احساس نمی کنیم. من البته درباره وقوع چنین سناریویی بسیار متاسف خواهم بود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده وزارت بازرگانی آمریکا به این نتیجه رسیده است واردات خودرو از اتحادیه اروپا امنیت ملی آمریکا را تهدید می کند. بخصوص اظهارات اخیر ترامپ این تصور را ایجاد می کند که وی علیه اتحادیه اروپا در این باره تصمیم گیری کند. در واقع ترامپ وعده داده است ابتدا طرح تعرفه‌های گمرکی بیشتر را کنار بگذارد و درباره برداشتن موانع تجاری با اتحادیه اروپا مذاکره کند. این تصمیم ترامپ برای افزایش تعرفه‌های گمرکی روی تولیدات خودرو از اروپا بخصوص آلمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دیتر کمپف در این باره تاکید کرد: تجارت با خودرو هیچ خطری برای آمریکا ندارد و ترامپ باید به قوانین تجاری رایج پایبند باشد. وی باید از اجرای طرح تعرفه های گمرکی بالا خودداری کند. عرصه خودروی آمریکا با این طرح مخالف هستند. اجرای چنین طرحی قیمت خودرو را به شدت افزایش داده و صدها هزار جایگاه شغلی در آمریکا را در معرض خطر قرار داده چرا که در این صورت سرمایه گذاری کم‌تری در این زمینه وجود خواهد داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ