کد خبر: ۱۱۸۸۹۶
۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱

نوآوری در انتشار اوراق ۲۰۰ میلیاردی با مزیت عدم امکان در بازار پول + ویژگی ها
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن خبر داد:

نوآوری در انتشار اوراق ۲۰۰ میلیاردی با مزیت عدم امکان در بازار پول + ویژگی ها

تامین سرمایه تمدن با مدلسازی انتقال مطالبات رهنی ۲۰۰ میلیارد تومانی شرکت کرمان موتور برای نخستین بار نسبت به انتشار این اوراق با ویژگی های کاملا متمایز از سایر ابزارهای بدهی بازار سرمایه اقدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمودرضاخواجه نصیری به عنوان مشاور عرضه و متعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق رهنی کرمان موتور درخصوص اقدام نوآورانه انجام شده، گفت: طراحی و انتشار این اوراق به عنوان ابزاری پویا، مسیر استفاده از ابزارهای بدهی مبتنی بر مطالبات شرکت ها را باز کرده و کسب این موفقیت، سهم بازار سرمایه در تامین مالی شرکت ها را افزایش خواهد داد.

وی درخصوص ویژگی های این اوراق افزود: اوراق براساس انتقال 3871 قرارداد فروش اقساطی بلندمدت مشتریان خودرو از شرکت کرمان موتور به نهاد واسط طراحی شده به نحوی که ۴۱ هزار و ۴۲۲ چک مربوط به این قراردادها مجموعا به مبلغ 239.2 میلیارد تومان طی سه سال با توجه به سرمایه گذاری صورت گرفته، اصل و فرع اوراق را در مجموع به مبلغ 296 میلیارد تومان پوشش خواهد داد و شرکت کرمان موتور بابت اصل و فرع اوراق از محل منابع مبلغ دیگری پرداخت نخواهد کرد.

خواجه نصیری ادامه داد: انتشار این اوراق در عمل خرید دین اسناد با سررسید بیش از یکسال را امکان پذیر کرده که بازار پول در حال حاضر از این امکان برخوردار نیست.تامین سرمایه تمدن آمادگی دارد دانش حاصل از انتشار این اوراق را در تامین مالی سایر شرکت هایی که دارای مطالبات قراردادی در ترازنامه ها هستند به کار بندد تا بتوانند از ابزارهای جدید بازار بدهی در تامین مالی بهره برند.

بنابراین گزارش،اوراق رهنی کرمان موتور به مبلغ 200 میلیارد تومان با سررسید سه ساله و نرخ اسمی 16 درصد با پرداخت میان دوره ای سه ماهه در 30 بهمن ماه منتشر شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ