کد خبر: ۱۱۸۹۱۶
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱

رضایت از عملکرد صندوق حامی بازار سهام و محدودیت راه‌اندازی دو ابزار جدید
مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد:

رضایت از عملکرد صندوق حامی بازار سهام و محدودیت راه‌اندازی دو ابزار جدید

مدیرعامل بورس تهران با اشاره به عملکرد صندوق تثبیت بازارسرمایه از آماده شدن پیش‌نویس دستورالعمل وارانت و فروش استقراضی خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی این ابزارهای جدید محدودیت‌های فنی داریم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی صحرائی درباره عملکرد صندوق تثبیت بازار سرمایه در یک سال و نیمی که تاسیس شده به ایسنا گفت: از زمانی که این صندوق یا صندوق‌های مشابهی همچون صندوق توسعه بازار در راستای افزایش نقدشوندگی تاسیس شدند وظیفه‌ را به خوبی انجام دادند. با ورود این صندوق‌ها به بازار شاهد صف‌های طویل فروش یا خرید نیستیم.

وی ادامه داد:منابع این صندوق‌ها محدود است و هر چه منابع آن افزایش یابد، حمایت از بازار را با وسعت بیشتری می‌توان انجام داد و هدف سیاست‌گذاران درباره تاسیس صندوق بهتر برآورده و عملکرد صندوق سبب اطمینان سهامداران خرد می‌شود.ب اتوجه به اینکه قرار است سالی یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق شود، هرچه مردم اطمینان بیشتری به بازار سهام داشته باشند جریان‌های نقدی را بیشتر وارد بازار می‌کنند. در نتیجه هر چه منابع این صندوق بیشتر شود امکان مانور آن نیز بیشتر می‌شود.

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه آیا ابزارهای وارانت و فروش استقراضی تا پایان سال وارد بازار سرمایه می‌شود؟ گفت: این موضوع را در برنامه داریم و در حال کار کردن روی آن هستیم. پیش‌نویس دستورالعمل وارانت و فروش استقراضی آماده شده است.اما برای راه‌اندازی این ابزارهای جدید محدودیت‌های فنی داریم چراکه سامانه برای بازار نقد طراحی شده است.

صحرائی افزود: برای رفع این محدودیت‌ها از همه شرکت‌های OMS (سامانه مدیریت سفارش) خواستیم کمک کنند تا نقص‌های سامانه بازار نقد پوشش داده شود و شرایط فنی را برای این ابزار جدید مهیا کنند. تمام این شرکت‌ها در حال حاضر از اینکه دستورالعمل فروش استقراضی منتشر خواهد شد، مطلع هستند و می‌دانند باید متناسب با آن دستور العمل زیرساخت‌های فنی آماده شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ