کد خبر: ۱۱۸۹۱۷
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱

درخواست قطعه‌سازان از شرکت های خودرویی برای تسویه بدهی
رئیس انجمن اعلام کرد:

درخواست قطعه‌سازان از شرکت های خودرویی برای تسویه بدهی

رئیس انجمن صنایع همگن و قطعه‌سازان با اشاره به گرفتاری‌های مالی قطعه‌سازان از خودروسازان خواست به جای پرداخت وام و تسهیلات، اقدام به تسویه بدهی‌ طی یک ماه کنند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نجفی‌منش با اشاره به دشواری تامین قطعات به‌ویژه در شرایط تحریم‌ها و مشکل تبادل مالی با خارج به ایرنا گفت: باید توان بالقوه قطعه‌سازان را در شرایط حساس کنونی به فعل تبدیل کرد. قطعه‌سازان آمادگی دارند در صورت فراهم شدن شرایط و همکاری دولت، داخلی‌سازی قطعات خودرو را به حداکثر برسانند.

وی افزود: ساپکو برای داخلی‌سازی قطعات مورد نظر دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و قطعه‌سازان را به یاری طلبیده است.

این فعال صنفی با اشاره به گرفتاری‌های مالی قطعه‌سازان در شرایط کنونی، خواستار آن شد به جای پرداخت وام و تسهیلات، بدهی‌های آنها از سوی خودروسازان پرداخت شود.

نجفی‌منش همچنین پرداخت مابه‌التفاوت قیمت قطعات به قطعه‌سازان مطابق اسناد و مدارک را حق آنان دانست و تاکید کرد: پرداخت مطالبات به‌ویژه برای قطعه‌سازان کوچک و متوسط باید یک ماهه باشد تا توان ادامه کار داشته باشند.

وی سازوکاری که در روزهای اخیر برای پرداخت بخشی از مطالبات قطعه‌سازان پیش‌بینی شده را سخت و دشوار توصیف کرد و ادامه داد: مطابق این سازوکار، بانک‌ها، خودروسازان و قطعه‌سازان کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ