کد خبر: ۱۱۸۹۲۰
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱

برنامه سخت بانک سپه برای فروش ۱۹.۶ هزار میلیاردی سرمایه گذاری امید
۲۸ اسفند انجام می شود:

برنامه سخت بانک سپه برای فروش ۱۹.۶ هزار میلیاردی سرمایه گذاری امید

مدیرعامل بانک سپه از واگذاری بلوک ۷۰ درصدی سرمایه گذاری امید به ارزش ۱۹.۶ هزار میلیارد تومان در ۲۸ اسفند خبر داد که با توجه به شرایط نقدینگی و روزهای پایانی سال ، کار سختی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمد کاظم چقازردی از واگذاری بیش از 21 میلیارد سهم بانک سپه در سرمایه گذاری امید با قیمت پایه 932 تومانی هر سهم و به ارزش 19.6 هزار میلیارد تومانی در بورس تهران خبر داد و گفت: متقاضیان می توانند با شرایط یکجا نقد یا نقد و شرایطی 70.4 درصد سهم بانک سپه در این شرکت را خریداری کنند.

وی در مورد نحوه آغاز به کار "وامید" افزود: بانک سپه پس از اخذ مجوز بانک مرکزی به‌ منظور ساماندهی شرکت‌های تابعه و وابسته و استفاده از ظرفیت‌ های بازار سرمایه، هلدینگ سرمایه‌گذاری امید را در سال 80 با سرمایه اولیه 65 میلیارد تومان تأسیس و در سال 81 کلیه سهام تحت مالکیت را شامل 39 شرکت به ارزش 115.7 میلیارد تومان به شرکت مذکور واگذار کرد.

این مقام مسئول یکی از معیارهای اصلی توسعه و کارآمدی سرمایه‌گذاری امید را استفاده از ظرفیت بازار سرمایه اعلام کرد و گفت: ارزش بازار این شرکت در بدو ورود به بورس معادل 1.48 هزار میلیارد تومان بود که با هدف تکمیل طرح‌های زیربنایی، ملی و رشد پایدار طی سال‌ های 80 تا 93، سرمایه آن به مبلغ 3 هزار میلیارد تومان افزایش یافت و ارزش بازار آن معادل 13 هزار میلیارد تومان شد.

هدف از راه اندازی هلدینگ سرمایه گذاری امید

چقازردی گفت: "وامید" با سرمایه‌گذاری در صنایع استراتژیک از قبیل سنگ‌آهن، فولاد، ذخایر استراتژیک نفتی، مخازن گاز طبیعی، سیمان و ... در کاهش وابستگی به محصولات خارجی، ایجاد اشتغال مولد و نیز ایجاد ارزش‌افزوده به‌منظور ممانعت از خام فروشی، نقش بارزی در اقتصاد داشته است.بانک سپه به واسطه سرمایه‌گذاری مستقیم یا مشارکتی در مناطق محروم استان‌های کرمان، یزد، بوشهر، هرمزگان، کردستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ... توانسته برای بیش از 30 هزار نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی کند.

مدیرعامل بانک سپه گفت: عمده طرح‌ و پروژه‌ شرکت‌های تابعه که از طریق گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید صورت گرفته در صنایع استراتژیک و پروژه‌ های زیربنایی و ملی در مقیاس بزرگ و عموماً با ماهیت تولید و توسعه در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی بوده و در حال حاضر درمجموع بیش از 51 درصد از ارزش دفتری سرمایه‌گذاری‌های شرکت مزبور در بخش زنجیره ارزش فولاد (از معدن تا فولاد) است.

چقازردی افزود: تنها در بخش معدن به‌ واسطه سرمایه‌گذاری در سه شرکت گل‌گهر، چادرملو و گهرزمین (مستقیم یا غیرمستقیم)، سهام کنترل مدیریتی بیش از 35 درصد از معادن کانی فلزی در اختیار "وامید" است و بخش قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاری‌های صورت پذیرفته در این حوزه از سال 70 تاکنون به‌ تدریج به مرحله بهره‌برداری رسیده و دستاوردهای قابل‌توجهی را دربرداشته است.

وی ضمن تأکید بر ضرورت اجرای سیاست های اقتصادی دولت با حمایت بانک ها تصریح کرد: با توجه به تغییرات اقتصادی، ایجاد رونق در بازار سرمایه و رشد چشم‌گیر شاخص بورس در سه‌ ماهه دوم سال جاری، ارزش پرتفوی هلدینگ مدیریت سرمایه‌گذاری امید و به‌ تبع آن بهای خود شرکت افزایش یافت.بر اساس ارزش‌گذاری صورت گرفته در ششم آبان سال جاری بهای هر سهم "وامید" برابر 9313 ریال برآورد شد.

چقازردی گفت: با توجه به اهداف تعیین‌شده و نیز در پی اقدامات صورت گرفته در اجرای ماده 16 قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی مبنی بر واگذاری بنگاه‌های فاقد فعالیت بانکی، بانک سپه نسبت به انتشار آگهی عرضه تمامی سهام در هلدینگ مدیریت سرمایه‌گذاری امید از طریق بورس تهران اقدام کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ